Rok kada Ministarstvo finansija BiH i SNSD-ov ministar Srđan Amidžić moraju napraviti plan isplate dugovanja slovenskoj firmi "Viaduct" Portorož u iznosu od preko 110,1 milion maraka i o tome upoznati Vijeće ministara, ističe danas. Zbog svega je danas zakazan sastanak u Vijeću ministara u 12 sati.
Arbitražni spor izgubljen 2022.godine
Riječ je o dugu po osnovu međunarodne arbitraže koje je izgubila BiH, a vlast u RS se obavezala da ga vrati. Arbitražni spor između firme iz Slovenije i BiH izgubljen je 2022. godine, a dugovanje je na sebe ranije preuzela RS. Međutim, kako godinama RS odbija vratiti dug, Slovenci su putem advokata zatražili da se plijeni državna imovina.
No, na sjednici Vijeća ministara sredinom prošle sedmice, jer je, blokiran, između ostalog i račun BHANSA-e i ugroženo poslovanje Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA) usvojen je zaključak kojim je Ministarstvo finansija i trezora BiH zaduženo da bez odgađanja, a najkasnije u roku 15 dana, pripremi prijedlog rješenja za izvršenje isplate. Taj rok ističe u četvrtak, a zbog cijele ove situacije, odgođena je i današnja sjednica Predsjedništva BiH na kojoj se trebalo raspravljati o nacrtu budžeta BiH.
Sjednica je odgođena jer je to tražio Amidžić, koji je predložio budžet. Međutim, ako se ne nađe rješenje, jer vrijeme curi, a kamate su svakim danom veće za 18.000 KM ugroženo je i poslovanje četiri aerodroma u BiH-Sarajevo, Mostar, Banja Luka i Tuzla.
Naime, Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA) poslala je 24. marta bh. institucijama, Predsjedništvu BiH, Vijeću ministara BiH, Ministarstvu prometa i komunikacija BiH i Ministarstvu finansija BiH hitan dopis u kojem ih obavještava da BiH prijeti obustava zračnog prometa.
U dokumentima se navodi da EUROCONTROL koji vrši naplatu dobio dokumente sa belgijskog suda kojim se vrši ovrha računa BHANSA-e u korist slovenačke firme.
BHANSA će, ako se problem uskoro ne riješi, kako nam je nezvanično rečeno, biti primorana da obustavi pružanje usluga kontrole letenja. Jer, BHANSA godišnje zaradi do sedam miliona KM prihoda od preletnih taksi.
Ozbiljne posljedice
I Evropski sindikat kontrolora letenja upozorava da bi zbog ove situacije moglo doći do kolapsa sistema kontrole zračnog saobraćaja u BiH, što bi imalo ozbiljne posljedice za cijelu Evropu.
"Prihodi od preletnih taksi čine 90 posto budžeta BHANSA-e. Agencija je sada na ivici operativnog kolapsa. U najgorem scenariju, to bi značilo gašenje kontrole letenja u BiH, zatvaranje aerodroma u Sarajevu, Banjoj Luci, Mostaru i Tuzli, prekid medicinskih i humanitarnih letova, kao i otpuštanje stručnog osoblja", stoji u saopštenju.