Dok vode navodno žestoku političku borbu za očuvanje - svako svojih - nacionalnih interesa, članovi Predsjedništva BiH nemilorsdno u međusobnom dogovoru harče budžetski novac.
Utvđeno je to i u novom revizorskom izvještaju koji je objavljen, a u određenim dijelovima čak su i revizori zbunjeni i zapanjeni.
Izvukli smo najzanimljivije detalje.
Revizori su utvrdili da je Predsjedništvo BiH ometa popunjavanje DKP mreže što čini naš ionako trom diplomatski sistem još neučinkovitijim i besmislenijim.
No, poseban problem je imenovanje ambasadora. Poznato je da se ova važna politička strategija pretvorila u deponiju stranačkog škarta i uhljeba, a u skladu s tim, članovi Predsjedništva u dobro plaćene diplomatske misije šalju ljude koji nemaju osnovne uvjete za te pozicije.
"Traženi uslovi za kandidate su, pored ostalog, da je osoba državljanin Bosne i Hercegovine, da ima univerzitetsku diplomu te da se protiv nje ne vodi krivični postupak. U izvještaju o finansijskoj reviziji za 2019. godinu, konstatovano je kako Predsjedništvo u postupku imenovanja ambasadora, nije u potpunosti primjenjivalo Odluku o postupku imenovanja ambasadora i drugih međunarodnih predstavnika BiH, odnosno nije provjeravalo jesu li ispunjeni uslovi kako bi određena osoba mogla biti imenovana za ambasadora", navodi se u izvještaju.
Revizori su se dalje fokusirali finansije.
Ponovo su problem stimulacije.
"Uvidom u rješenja o dodjeli stimulacija ponovno je utvrđeno da su stimulacije isplaćivane zaposlenima angažovanim u komisijama za javne nabavke, a kojima je angažovanje u procedurama javnih nabavki u opisu posla radnog mjesta. Stimulacije se isplaćivane svaki mjesec u kojima su zaposleni bili angažovani u iznosima od 50 KM po provedenom postupku. Prethodne godine isplaćivana je naknada u iznosu od 70 KM po provedenom postupku", istakli su revizori.
Sad dolazimo do voznog parka i troškova koje on iziskuje.
"Ukupni izdaci za upotrebu službenih vozila u Predsjedništvu, bez oficira za vezu u 2021. godini iznose 368.465 KM. Izdaci se odnose na izdatke za gorivo (162.570 KM), materijal i usluge za održavanje vozila (113.196 KM), auto gume (28.837 KM), osiguranje vozila (27.610 KM), usluge pranja vozila (25.631 KM) te registraciju motornih vozila (9.141 KM)".Revizori ponavljaju činjenicu da se Predsjedništvo BiH izuzelo od pravilnika da se prijavljuje gdje i za što se koriste službena vozila, odnosno, oni koji ih koriste ne moraju nikakav izvještaj podnositi.
Kako su naveli, Predsjedništvo BiH trenutno raspolaže sa 40 vozila. No, jednim detaljem su i oni iznenađeni.
Kako navode, uočeni su izuzetno veliki troškovi za održavanje i popravke vozila, a istakli su jedna primjer.
"Tako je u tekućoj godini za vozilo Audi A8 koje je nabavljeno 2016. godine utrošeno 20.115 KM. Za isto vozilo je u 2020. godini na ime održavanja i opravki utrošeno 22.636 KM, a u 2019. godini 21.168 KM. Ovo vozilo nije predloženo za prodaju, iako se za održavanje istog iz godine u godinu troše značajna sredstva. Takođe smo konstatovali da jedan broj fakturisanih rezervnih dijelova nije obuhvaćen obrascima za cijenu ponude dobavljača sa kojima su zaključeni ugovori, a da prilikom njihove nabavke uglavnom nije vršena provjera njihovih cijena na tržištu u skladu sa odredbama okvirnih sporazuma. Samo u pojedinim slučajevima je vršena provjera cijena neugovorenih rezervnih dijelova na tržištu", istakli su revizori.