Otkako se automobilska industrija u svijetu razvila postavljalo se pitanje može li se zaraditi na proizvodnji malog automobila i koliko je proizvodnja takvog automobila isplativa, te je li moguće mali automobil ponuditi tržištu po izrazitoj niskoj cijeni? Sve do današnjeg dana na tu temu se naširoko raspravljalo, ali izgleda da današnje vrijeme pritisnuto elektrifikacijom, te mnoštvom preskupe i vrlo često nepotrebne elektronike koja se ugrađuje u današnje automobile, dalo odgovor na ovo stalno pitanje. Trenutačno s velikim rastom cijena svih novih automobila, i to u svim klasama, ne da je više pitanje može li se proizvesti mali automobil po niskoj cijeni, jer era jeftinih automobila uopće je završila, ali mora li to biti baš tako? Postavlja se pitanje, kako izbjeći vrtoglav rast cijena svih automobila, a ne samo malih?
Većina automobilskih analitičara u svijetu ne misli kako će cijene uskoro padati, tako da bi ti novi najviši nivoi mogli ostati novi normalno u doglednoj budućnosti. Čelnici industrije sada se počinju slagati: “Era jeftinih automobila je završila!” Svjetski proizvođači automobila tako u ovoj krizi skloni su prodaji automobila po većoj cijeni i uz manje prodane količine, daju manje popuste za kupce, povećavaju koliinu opreme u automobilma sve kako bi im proizvodnja bila isplativija, a samim time cijena novih automobila raste. Sve to nije dobra vijest za kupce u godini s kontinuiranom nestašicom vozila. Takav je svjetski trend.
Tako luksuzni brendovi male količine kontinuirano bilježe rekordnu dobit od početka pandemije, a trgovci udvostručuju svoje marže. Sve se to događa usprkos manjem broju prodaje automobila koji proizlazi iz tekućih problema u opskrbnom lancu i nestašice čipova. Dok su prekidi uzrokovani COVID-om nekada izgledali kao privremena prepreka za proizvodnju, sada postaje očiglednije da sve više i više automobilskih kompanija sve više prihvaća prodaju manje automobila po višim cijenama, jer im to jednostavno donosi više novca. To se, naravno, slaže s okruženjem u kojem su troškovi sirovina stramoglavo porasli, a dovoz automobila do odredišta zapravo je skuplji i teži nego ikad prije. S rastućim troškovima i nedostatkom zaliha, firme i dalje moraju zarađivati, a potrošačima je ostavljeno da nadoknade ostatak.
Ali u pozadini rastuće inflacije i praktično stagnirajućih plaća, ovo predstavlja problem prosječnim kupcima, koji se sve više nalaze u situaciji da su potjerani na tržište polovnih automobila. Forsirani prelazak na električne automobile ima potencijal pomoći okolišu, ali obećava da će još jače pritisnuti kupce. Profitni motiv svih kompanija je približavanje svijetu u kojem si manje imućni kupci jednostavno ne mogu priuštiti ništa osim 20 godina starog automobila, a čak se i to u posljednje vrijeme čini manje dostižnim. Tako je izvjesno kako će jeftini automobili vjerojatno nestati, piše Automanija.hr.