Krajem novembra Google je izvijestio da testira promjenu u prikazivanju rezultata pretraživanja hotela u grupi evropskih zemalja kako bi udovoljio odredbama EU-a o ravnopravnom tržišnom natjecanju.
Pri pretraživanju hotela Google prikazuje na najistaknutijim mjestima tri plaćena rezultata sa specijaliziranih tražilica i portala poput Booking.coma ili Check24, a ispod njih interaktivnu kartu s podacima hotela na kojoj se vide i cijene noćenja.
Tek ispod karte prikazuju se hoteli koji nisu platili oglase.
Google je zato odlučio pokusno s najistaknutijih rezultata pretraživanja u Njemačkoj, Belgiji i Estoniji izbaciti plaćene oglase i interaktivnu kartu, uvaživši tim testom, bar privremeno, zahtjeve konkurencije u hotelskom sektoru koji žele da se putnicima onemogući izravna rezervacija smještaja putem rezultata pretraživanja.
Tehnološki div naglasio je da će se nakon završetka testa rezultati u toj grupi zemalja ponovo prikazivati prema 'starom' modelu.
U četvrtak kompanija je objavila da je završila test, uz zaključak da bi uklanjanje izravnih rezervacija naškodilo i korisnicima i evropskim hotelskim kompanijama.
"Zaustavili smo test zbog negativnih posljedica koje smo zabilježili (i prije planiranog završetka)", napisao je voditelj Googleovog pravnog odjela Oliver Bethell u četvrtak na blogu.
Google je odluku obrazložio manjim brojem upita za pretraživanje hotela.
Google je saopćio da se u tom razdoblju smanjio ukupni broj upita za pretraživanje hotela.
"Najveći pad prometa (za više od 10 posto) zabilježili su hoteli, što je utjecalo na stotine hiljada evropskih hotela", napisao je Bethell.
Promet na stranicama za posredovanje u rezervaciji hotelskog smještaja bio je pak, po njegovim riječima, više-manje nepromijenjen.
Evropska komisija dodijelila je Googleovom Alphabetu status dominantnog igrača na tržištu digitalnih usluga koji podliježe postroženim propisima o ravnopravnom tržišnom natjecanju, podsjeća novinska agencija dpa. Popis obuhvaća još Metu, Amazon, Apple, Microsoft, Booking i ByteDance.