ako niste znali

Gume na sebi imaju crvenu i žutu tačku, evo šta tačno znače

Vjerovatno ste u nekim slučajevima kada ste išli provjeriti gume primijetili količinu informacija koje one pokazuju na svojim stranama

Gume su jedina komponenta automobila koja je u stalnom kontaktu s asfaltom. Stoga je važno povremeno obratiti pažnju na njihovo stanje, ne samo na pritisak, već i na istrošenost gaznog sloja ili ako pokazuje bilo kakvu nepravilnost ili deformaciju u području i kontakta kao na bokovima. Provjerom guma dobit ćete na sigurnosti.

Vjerovatno ste u nekim slučajevima kada ste išli provjeriti gume primijetili količinu informacija koje one pokazuju na svojim stranama. Tamo ćete pronaći mjere, indekse opterećenja i brzine, datum proizvodnje, marku i model… Svi ti podaci bilježe se na bočnoj strani gume, tako da ih možete pročitati uprkos njihovom trošenju, piše Autoklub.

Međutim, postoji još jedan element koji će vrlo vjerojatno biti izbrisan zbog promjene boje, istrošenosti ili prljavštine. Riječ je o crvenoj tački prisutnoj na bočnoj strani gume, oznaci "maksimalne tačke varijacije radijalne sile". Ova crvena tačka (može biti i trokut) ima funkciju kod ispravne montaže točkova, olakšavajući balansiranje označavanjem maksimalne tačke varijacije radijalne sile.

Drugim riječima, ovo se koristi za označavanje mjesta gdje je guma najtvrđa i ključno je za balansiranje. Ako se ne izvrši pravilno balansiranje, u točkovima se mogu stvoriti vibracije, koje utječu na udobnost vožnje i uzrokuju nenormalno i prerano trošenje gaznog sloja gume. Osim toga, može utjecati na ponašanje vozila, što nedvojbeno ometa njegovo upravljanje i predstavlja ozbiljni sigurnosni rizik.

Osim ove crvene tačke, moguće je pronaći i druge vrste oznaka na bočnim stranama gume, poput žute tačke/trokuta ili malih bijelih kružića koji označavaju mjesto gdje je guma najlakša, koji se također koriste za balansiranje točkova ako profesionalni stroj za balansiranje nije dostupan.

Stoga je preporučljivo održavati bočnu stranu gume čistom ako ima crvenu tačku kada idete balansirati točkove, iako u svim specijaliziranim radionicama postoje mašine za balansiranje koji omogućuju mehaničaru postizanje savršene ravnoteže bez potrebe te oznake kao reference.