Vlada Velike Britanije daje proizvođačima automobila rok od osam sedmica da dostave svoje mišljenje o postepenom ukidanju novih benzinskih i dizel automobila, dok ministri razmatraju ublažavanje kvota za prodaju električnih vozila koje proizvođači ne mogu da ispune.
Ministarstvo saobraćaja se obavezalo da ukloni vozila sa motorima s unutrašnjim sagorijevanjem iz prodaje do 2030. godine, ali će sada konsultovati predstavnike industrije kako bi utvrdilo da li je taj plan održiv.
Konsultacije dolaze u trenutku kada su vladine prodajne kvote za vozila sa nultom emisijom, uvedene pod administracijom konzervativnog premijera Rishija Sunaka, naišle na žestoke kritike. Te kvote uključuju novčane kazne za proizvođače koji ne ispune ciljeve.
Ministar rada i trgovine, Johnatan Raynolds, izjavio je prošlog mjeseca da kvote, prema kojima 22% novih automobila i 10% novih kombija koje proizvođači prodaju ove godine mora imati nultu emisiju, ne funkcionišu kako je planirano.
Uprkos velikim popustima, proizvođači se bore da ispune kvote: električna vozila činila su 18,7% britanskog tržišta automobila između januara i novembra. Prema istraživačkom centru Energy and Climate Intelligence Unit, industrija će ove godine dostići cilj samo zato što se hibridna vozila također uzimaju u obzir.
Stellantis, vlasnik britanskog auto-brenda Vauxhall, prošlog mjeseca je za najavljeno zatvaranje fabrike kombija u Lutonu, što dovodi u opasnost oko 1.100 radnih mjesta, okrivio pravila o električnim vozilima. Slično tome, Ford Motor je smanjio broj radnih mjesta u Velikoj Britaniji zbog sporijeg rasta prodaje električnih vozila od očekivanog.
Ministarstvo saobraćaja saopštilo je da ne odustaje od cilja da do 2030. godine zabrani prodaju benzinskih i dizel vozila. Ipak, razmatraju se dodatne mjere podrške za industriju, kao i koje hibridne automobile će biti moguće prodavati uz modele sa nultom emisijom u periodu između 2030. i 2035. godine.