Ako u motoru vašeg vozila završi staro gorivo, mogu se pojaviti poteškoće s pokretanjem, paljenjem, neujednačnim radom u leru te smanjenjem snage pri ubrzanju.
“Benzin ima rok trajanja”, potvrdili su stručnjaci u nedavnom članku za Popular Mechanics. “Ako ostane neaktivno u spremniku vašeg vozila, može se pokvariti već za četiri sedmice.”
Uz pravilno skladištenje, taj rok može biti produžen. Gorivo pohranjeno u kanisterima, u pravilnim uvjetima, može potrajati tri do šest mjeseci dok “stabilizatori goriva mogu produžiti rok trajanja od jedne do tri godine u optimalnim uvjetima”, dodali su.
Da biste shvatili različite načine na koje vaše gorivo može postati loše, prvo treba znati što je zapravo benzin. Ono što pumpate u spremnik goriva svog automobila vrlo je različita tvar od nafte, iako su i jedno i drugo, po svojoj najosnovnijoj definiciji, ista stvar: mješavina ugljikovodika različitih težina, koja sagorijevanjem pruža energiju, piše IFLScience.
Međutim, između toga i benzinske pumpe, prolazi kroz nekoliko važnih promjena. Teže ugljikovodike se uklanja, ostavljajući gorivo kao mješavinu parafina (alkana), olefina (alkena) i cikloalkana (naftena). Nečistoće poput sumpora uklanjaju se u procesu rafiniranja, a dodaju se tvari poput etanola, antihrđajućih agensa i drugih sredstava namijenjenih poboljšanju performansa vozila.
Neki od tih dodataka mogu uzrokovati određene probleme. Etanol je hidrofilan, što znači da se voli vezivati s vodom, a ovo svojstvo može prouzročiti velike probleme za vaš automobil.
Onda su tu i olefini. Kao ugljikovodici s dvostrukom vezom između dva atoma ugljika, osjetljivi su na proces zvan oksidacija; počinju reagirati s kisikom u zraku, stvarajući neugodnu čvrstu tvar poput gume koja može zaglaviti motor vašeg automobila.
No, to nije jedini način na koji benzin može postati loš.
Držanje goriva u rezervoaru na duže vrijeme može rezultirati isparavanjem. To može biti posebno problematično ako pokušavate pokrenuti automobil ljeti koristeći gorivo koje je bilo u spremniku od zime.
Naftne kompanije mijenjaju sastav ugljikovodika u svom benzinu iz sezone u sezonu, kako bi se bolje nosile s visokim ili niskim temperaturama, a zimsko gorivo puno je sklonije isparavanju od ljetnog ekvivalenta.
Glavni neprijatelji za skladištenje goriva su kisik, voda i toplina, kažu stručnjaci. Stoga, kako biste produžili trajanje vašeg goriva, morate posebno smanjiti njihov utjecaj.