Potrošene gume niskog profila velika su opasnost na cestama jer osim što smanjuju stabilnost i performanse automobila, produžavaju i put kočenja.
Kako bi stali na kraj ‘ćelavim‘ gumama, norveški ekonomisti Wilhelm Stang i Jesper von Zweigbergk predstavili su inovativan izum Roadguard koji mjeri dubinu profila na gumama.
Kao što možete vidjeti na fotografiji, njihov izum temelji se na senzorima postavljenima na cestu koji skeniraju gume i mjere dubinu profila svake gume svakog vozila koje prolazi. Nakon kompjuterske analize otkrivaju se vozila s neadekvatnim gumama.
Ove sedmice njihov je projekt podržala ‘Norveška uprava za javne ceste‘ s kojom su potpisali ugovor o saradnji.
‘O projektu smo počeli razmišljati još prije četiri godine kada smo čitali medijske izvještaje o velikom broju kamiona i automobila koji su izletjeli s ceste zbog neadekvatnih guma. Drago nam je da je uprava za ceste prepoznala naše rješenje i odobrila patent koji mjeri dubinu profila na gumama‘, navode Stang i von Zweigbergk.
Osim smanjenja broja saobraćajnih nesreća, oni žele da njihov izum pomogne u razumijevanju štetnih emisija mikroplastike. Prema Norveškoj agenciji za okoliš, 85 posto kopnenih emisija mikroplastike dolazi upravo od istrošenih guma.
Inžinjerka Elen Margrethe Brendeford u Norveškom uredu za patente pozitivno je ocijenila Roadguard.
‘Ovaj izum je odlično rješenje s kojim iz prometa možemo maknuti sve one koji voze na istrošenim gumama. Norveška treba više ovih društveno korisnih izuma‘, naglašava Brendeford.
Prvi pilot sistem Roadguard postavljen je na cesti E6 na norveško-švedskoj granici u ljeto 2024, piše Telegrafi.