Prevare

Internet su preplavili ‘lažnjaci’ umjetne inteligencije koji pokušavaju nešto prodati ili pokloniti. Kako ih prepoznati

Tokom proteklih nekoliko mjeseci pojavila se hrpa 'lažnjaka' napravljenih uz pomoć umjetne inteligencije koji nam pokušavaju nešto prodati ili pokloniti, u rasponu od iPhonea 15 do proizvoda za koje nikad nismo čuli.

Izgledom i govorom prilično su nalik osobama čiji su lik i izričaj preuzeli. I praktično ih je nemoguće zaustaviti, čini se.

Pojedine aplikacije za generativnu umjetnu inteligenciju - uključujući aplikacije Stable Diffusion i neke Nvidijine tehnologije - mogu lako oponašati velika imena u svijetu slavnih. Beskrupulozni brendovi i prevaranti nemaju problema s iskorištavanjem prednosti ove lako dostupne nove tehnologije.

Nažalost, ne možemo se osloniti na društvene mreže i internetske tražilice kad je riječ o zaštiti jer se pokazalo kako su (namjerno ili zbog nesposobnosti) loše u provjeravanju oglašivača čije uratke pripuštaju na svoje platforme.

Često su im prihodi važniji od zaštite korisnika, što prevarantima olakšava posao.

Ako želite savjet o proizvodu ili usluzi, pogledajte recenzije (iako će i one s vremenom vjerovatno postati metom) ili pronađite stručnjaka koji je dobro upućen i može to dokazati.

Niste sigurni je li oglas s omiljenim vam glumcem ili pjevačicom autentičan? Guglajte njihovo ime i proizvod ili uslugu koju reklamiraju skupa s riječju recenzija (review na engleskom).

Naime, ako plaćaju mega zvijezdu za reklamu, malo je vjerovatno kako ćete naletjeti samo na jedan nasumični oglas.

Fotografi i drugi umjetnici često teže simetriji, ali kod umjetne inteligencije to doseže sasvim novi nivo. Ponekad sve izgleda neprirodno uravnoteženo, do te mjere da biste mogli presavinuti sliku na pola i bila bi savršeno preslikana na obje strane. Fotografije krajolika i krupni planovi glavni su kandidati.

Obično se na slici umjetne inteligencije krije barem poneko izobličenje. Pogledajte lica u gomili - velike su šanse da ćete pronaći nekoga tko izgleda kao da je otišao plivati na uljnoj slici.

Objekti se mogu činiti preveliki ili mali, poput automobila visokih kao kuće ili vrata premalenih da bi se itko kroz njih mogao provući.

Fotografije iz stvarnog svijeta dobro se poigravaju sa zakonima fizike. Ne i umjetna inteligencija. Sjene imaju tendenciju prostirati se u svim smjerovima.