Deset godina nakon nestanka malezijskog aviona MH370, stručnjak je podijelio svoju jezivu teoriju o tome što misli da se dogodilo. Na dan 8. marta 2014., MH370 letio je iznad Južnog kineskog mora na putu od Kuala Lumpura do Pekinga kada je nestao s radara kontrole zračnog prometa.
Na brodu je bilo 227 putnika i 12 članova posade. Istraživanje o nestanku leta pokazalo je da je avion odstupio od planirane rute, iako nije poznato zašto. Nije poslao nikakve pozive u nuždi i avion nikada nije pronađen, unatoč međunarodnom istraživačkom naporu vrijednom 157 miliona funti koji je trajao četiri godine. Mnoge uznemirujuće teorije o tome zašto/kako je MH370 nestao kružile su od 2014., od slučajne nesreće do namjernog slijetanja aviona, pa čak i do toga da ga je srušila vlada. Neki su čak i spekulirali da je avion možda otet od ruskih špijuna.
No, najnovija teorija možda je najjezivija, s dvoje stručnjaka tvrdi da je osuđeni avion namjerno upravljao prema 'crnoj rupi'. Jean Luc Marchand, bivši upravitelj zračne kontrole, i Patrick Blelly, umirovljeni pilot, koristili su simulator Boeinga 777 kako bi analizirali i rekreirali zadnji poznati let aviona.
Crna rupa
Vjeruju da područje s kojeg je nestao s radara kontrole zračnog prometa iznad Malaka otočja pruža ključnu naznaku o tome što se dogodilo. Govoreći u novom BBC dokumentarcu, Zašto avioni nestaju: Potraga za MH370, Marchand objašnjava što se događa nakon što avion nestane s radara: "Sada je avion nevidljiv i više ga nije moguće pratiti. Pametno je jer je odabir područja gdje je avion nestao zapravo crna rupa između Kuala Lumpura i Vijetnama. Ako želite nestati, ovdje to radite." Nakon što je let nestao s radara, jednostavno ga više nikada nisu vidjeli, ali šokantni dokazi sugeriraju da je isključio planiranu rutu leta i nastavio letjeti nekoliko sati.
Transponderi su ručno isključeni u kokpitu, što je dalo kontroli zračnog prometa drugi način praćenja leta, a nakon što je postao nevidljiv, MH370 je odstupio od rute leta u 'pažljivo planiranom' manevru. Marchand kaže: "Definitivno je napravio nekoliko skretanja, ali i promjene u visini i brzini, što mi sugerira da je postojao aktivan pilot do samog kraja leta." "Ova promjena smjera je vrlo izazovan manevr jer su morali osigurati da brzo nestanu iz vijetnamskog sektora", dodao je.
"To zahtijeva pažnju i vještinu, stoga vjerujemo da to nije bila nesreća… uvjereni smo da je to mogao učiniti samo iskusan pilot - pobrinuli su se da budu nevidljivi, nepratljivi, da ih ne prate." U međuvremenu, Blelly vjeruje da je kabina bila depresurizirana, što znači da se zrak izvlači iz kabine i spuštaju se kisik maske. "Problem je bio što će putnici i posada otkriti da se avion više ne usmjerava prema Pekingu", rekao je.
Neutralizirali putnike?
"Moja teorija je da je MH370 depresuriziran - vrlo je jednostavno pilotu depresurizirati avion… to je omogućilo da se neutraliziraju svi ljudi iza u kabini."
"Osoba koja je preuzela kontrolu nad ovim avionom učinila je nešto vanredno što je dovelo do smrti 239 ljudi na brodu i poslao ga na dno Indijskog okeana i ne znamo zašto je to učinio, nemamo pojma zašto", nastavio je. Avionom je upravljao stari pilot Zaharie Ahmad Shah, 53 koji je radio za aviokompaniju tri desetljeća, i prvi časnik Fariq Hamid, 27.
Iako su spekulacije bile zanimljive, malazijske vlasti su više puta demantirale tvrdnje da je Zaharie namjerno srušio avion, i nema dokaza koji sugeriraju da su bilo koji od pilota imali loše mentalno zdravlje ili su bili uključeni u nestanak aviona.