zimski problemi

Kada se dizel ‘smrzava’ i šta učiniti ako se to dogodi?

Dizelski automobili zimi ponekad štrajkuju, a što je hladnije izgledi za to su veći. Ovo ne ovisi o automobilu, već je posljedica karakteristika dizelskog goriva. U nastavku otkrivamo kako to pokušati spriječiti i šta učiniti kada dizelski automobil na niskim temperaturama "ne želi" raditi.

Na kojoj se temperaturi "smrzava" dizel?

Kad temperature padnu, čak i kod najnovijih automobila, vlasnici dizelaša mogu naići na velike probleme. Već pri 0 stepeni, u dizelu se stvaraju prve parafinske čestice koje mogu začepiti sistem dovoda goriva ili filter goriva. Čak i kod takozvanog zimskog dizela, koagulacija se ponekad može primijetiti na temperaturama nižim od minus 7 stepeni. Zbog toga se motor vozila ne može pokrenuti ili se čak gasi tokom vožnje kada temperatura jako padne.

Pomaže li zimski dizel?

Benzinske pumpe zimi klasični dizel mijenjaju sa zimskim dizelom koji ima dodatne aditive kako bi gorivo omogućilo rad automobila na temperaturama koje su ispod minusa. Dakle, sav dizel koji točite u vozilo tokom zime je zapravo "zimski dizel" koji bi trebao biti siguran do -20 °C, no neki prodavatelji goriva tokom zime imaju i posebne "premium" zimske dizele koji obećavaju nesmetan rad do -30 °C.

Šta možete učiniti

Prvi važan korak je napuniti spremnik zimskim gorivom na vrijeme i ne dopustiti da u njemu bude mnogo "ljetnog dizela". Ako niste dugo vozili auto, a prognoza predviđa prvi nagli pad temperatura, najpametnije bi bilo odmah otići na pumpu i do vrha napuniti auto zimskim gorivom. Zimski dizel sadrži aditive koji sprečavaju flokulaciju goriva. Osim toga, neki dizelski automobili imaju ugrađene sisteme grijanja goriva kako bi se spriječilo začepljenje filtra. Pomažu i dodatni "zimski aditivi" koje je moguće kupiti na benzinskim pumpama i dodati u gorivo, no pritom pazite da koristite samo aditive koji su dozvoljeni za vaše vozilo. Ni pod kojim okolnostima ne smijete miješati dizelsko gorivo s benzinom. Od ovoga su izuzeti samo stariji modeli vozila, proizvedeni prije 1997. godine i to samo uz izričito odobrenje proizvođača.

Dobar auto i adekvatno gorivo

Test koji je proveo njemački ADAC je pokazao da običan "zimski dizel" i sistemiustavi grijanja goriva u modernim automobilima ponekad nisu dovoljni na vrlo niskim temperaturama. Teoretski, zimsko gorivo bi trebalo biti sigurno do minus 20 stepeni, no godine 2013. ADAC je obavio test koji je pokazao da se vozači dizelaša ne mogu uvijek osloniti na prikladnost goriva za zimu, odnosno da neka vozila uz zimski dizel mogu zakazati i na temperaturama višim od -20 °C. Razlog toga je što se otpornost goriva na hladnoću testira u laboratoriju samo oko 1,5 sati. U praksi se automobili često ostavljaju na hladnom nekoliko dana, što znači da čestice imaju znatno više vremena za rast i taloženje u spremniku i dovodima za gorivo.

Šta učiniti ako je dizel "zamrznut"?

Ako se dizelsko gorivo "zamrznulo" i automobil više ne pali, morate pričekati toplije vrijeme ili ugrijati automobil. Automobil se neće moći voziti dok se cijeli sistem goriva ne zagrije i sve čestice parafina ne otope. Da biste to učinili, automobil biste trebali transportirati u garažu u kojoj je temperatura osjetno iznad 0 stepeni. Ni pod kojim okolnostima ne smijete koristiti fen za kosu ili puhalo s vrućim zrakom. S jedne strane, postoji opasnost od požara i oštećenja, a s druge strane, ove metode neće u potpunosti pomoći jer nećete moći doći do svih potrebnih mjesta u autu gdje je dizel "smrznut".

Kako spriječiti

Redovno održavajte automobil i na vrijeme mijenjajte fliter goriva. Parkirajte vozilo što je više moguće zaštićeno od hladnoće i vjetra.