Poznata izreka da nema besplatnog ručka vrijedi i za brojne popularne aplikacije koje rado i besplatno koristimo. Do novca dolaze na raznovrsne, ponekad i neočekivane načine.
Na čemu WhatsApp zarađuje kad je besplatan za većinu korisnika?
Pa, za početak, iza sebe ima Meta Platforms, koja ostvaruje prilično velike prihode općenito. Ali lični korisnički računi na WhatsAppu mogu biti besplatni zahvaljujući tome što prihodi toj aplikaciji stižu od korporacija koje žele komunicirati s običnim korisnicima.
Od prošle godine kompanije mogu besplatno postaviti kanale na WhatsAppu i tako slati poruke koje mogu čitati svi oni koji se odluče pretplatiti na njih.
Plaćaju premiju za pristup interakcijama s pojedinačnim klijentima putem aplikacije, kako razgovornim, tako i transakcijskim. U indijskom gradu Bangaloreu, naprimjer, moguće je kupiti autobusnu kartu i odabrati svoje mjesto putem WhatsAppa.
S vremenom bi sve više takvih transakcija trebalo postati sve šire dostupno. Neće biti riječ samo o kupovini, već i o uplatama, povratu novca i drugim finansijskim uslugama dostupnima bez potrebe za napuštanjem razgovora.
Kompanije također sada mogu odlučiti platiti za poveznicu koja pokreće novi razgovor na WhatsAppu direktno s online oglasa na Facebooku ili Instagramu na lični račun.
Više različitih modela
Druge aplikacije za razmjenu poruka krenule su različitim putevima.
Iza platforme Signal stoji neprofitna organizacija, u kojoj tvrde da dosad nikad nisu uzeli novac investitora (za razliku od aplikacije Telegram, koja se oslanja na njih). Umjesto toga primaju donacije, uključujući injekciju gotovine od 50 miliona američkih dolara od Briana Actona, jednog od suosnivača WhatsAppa, 2018. godine.
Discord koristi freemium model. Registracija i osnovno korištenje su besplatni, a za dodatne funkcije se plaća. Također nudi pretplatu Nitro, s pogodnostima kao što su visokokvalitetni videostreaming i prilagođeni emoji za 9,99 USD mjesečno.
Snap u Snapchatu kombinira nekoliko modela. Prikazuje oglase, ima 11 miliona pretplatnika i prodaje naočale za proširenu stvarnost Snapchat Spectacles.
Prema podacima koje je objavio časopis Forbes, između 2016. i 2023. ta je kompanija uprihodila gotovo 300 miliona dolara samo od kamata. Ipak, glavni izvor prihoda je oglašavanje, što donosi više od četiri milijarde USD godišnje.
Element sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu naplaćuje vladama i velikim organizacijama korištenje svog sistema sigurnih poruka. One koriste njegovu tehnologiju, ali je same pokreću na svojim privatnim web poslužiteljima. Kompanija stara 10 godina ostvaruje dvoznamenkast milionski prihod i blizu je profitabilnosti, piše BBC.