Agresivan rast

Kinesko čudovište online trgovine je sve veće: ‘To je Amazon na steroidima!’ 

Rekordnih 123 miliona Amerikanaca gledalo je ovogodišnji Super Bowl. Osim vrhunske zabave u poluvremenu utakmice, publika je dobila šest reklama od 30 sekundi za Temu – kineskog online trgovinskog diva. 

Iako je strašno popularna u SAD-u, kineska kompanija našla se na udaru političara u Americi i Velikoj Britaniji zbog sumnje da su proizvodi na njenoj platformi nastali prisilnim radom, što je rezultiralo vladinom istragom u SAD-u. 

Iz Temua tvrde da strogo zabranjuju korištenje prisilnog, kaznenog ili dječjeg rada svojih trgovaca. 

Kompanija koja prodaje raznovrsne proizvode, od odjeće preko elektronike do namještaja, pokrenuta je u SAD-u 2022. prije nego što se proširila na Veliku Britaniju i ostatak svijeta. 

Od tada se konstantno nalazi na vrhu najtraženijih aplikacija s gotovo 152 miliona Amerikanaca koji je koriste svaki mjesec, prema podacima analitičke kuće SimilarWeb, piše BBC. 

To je 'Amazon na steroidima', kaže maloprodajni analitičar Neil Saunders, a slogan Temua 'kupujte kao milijarder' privukao je korisnike iz 50 zemalja širom svijeta. 

Reklama od 30 sekundi za vrijeme Super Bowla košta oko sedam miliona dolara, što znači da je Temu ove godine potrošio najmanje 42 miliona dolara na svojih šest reklama emitiranih tokom najvećeg američkog sportskog događaja. 

'To je velik novac. Ali ulaganje se isplatilo. Reklamu je vidio ogroman broj ljudi i broj preuzimanja Temuove aplikacije je naglo porastao', kaže Saunders. 

Podaci SimilarWeba pokazuju da je pojedinačni broj posjeta platformi porastao za 25 posto na dan Super Bowla u odnosu na sedmicu prije. U istom periodu Amazon i eBay zabilježili su pad od pet i dva posto. 'Također su potrošili mnogo novca na mikromarketing, nagovarajući utjecajne osobe da reklamiraju proizvode i predlažu kupnju na platformi putem društvenih kanala kao što su TikTok i YouTube', kaže Saunders. 

Temu je u vlasništvu kineske kompanije Pinduoduo Holdings. Shaun Reinu, osnivač China Market Research Group, naziva je 'čudovištem u kineskoj e-trgovini'. 

'Svi u Kini kupuju proizvode preko Pinduoduoa, od zvučnika do majica ili čarapa', kaže Reinu. 

Temu se tuče s Alibabom za prvo mjesto najvrednije kineske kompanije izlistane na američkoj burzi. Njena trenutna tržišna vrijednost iznosi gotovo 150 milijardi dolara. Prodaje šaroliku paletu proizvoda, od tenisica s čeličnom kapicom na vrhu do uređaja izmišljenih za pomoć starijima i trudnicama pri obuvanju čarapa, a gotovo sve to proizvodi se u tvornicama u Kini. 

Uz to, kompanija ima sofisticiran sistem za prikupljanje podataka o potrošačkim trendovima te najtraženijim i najklikanijim proizvodima, a daje ih proizvođačima, i to besplatno. Američki Amazon prodaje te podatke proizvođačima uz premiju. 

Često Temu koristi slike generirane umjetnom inteligencijom da bi bio u toku s najnovijim trendovima, tako da proizvod koji je u prodaji možda još uopće ne postoji. Nakon narudžbe kreće u proizvodnju, avionom se doprema i ide ravno kupcu. Time se izbjegava potreba za skladištem. 

Trećina paketa koji su ušli u SAD prošle godine koristeći pravnu rupu, poznatu kao de minimis prag, bile su pošiljke iz Temua i njegovog konkurenta Sheina. De minimis prag je pravilo što određuje minimalnu vrijednost robe koja se može uvesti u SAD bez plaćanja carine ili drugih davanja. Slično pravilo ima i Velika Britanija. 

Međutim, prema Mickeyju Diazu, glavnom operativnom direktoru globalne teretne kompanije Unique Logistics, izgledno je da će se to uskoro zaustaviti. 'Britanija je već počela pomno promatrati Temu, uključujući prodaju oružja koja nije dopuštena na Otoku, a ono se uvozilo zbog ovih rupa u zakonu', objašnjava ona. 

Temu je također kritiziran zbog svojih opskrbnih lanaca, a britanski i američki političari optužuju diva e-trgovine da dopušta prodaju robe proizvedene prisilnim radom na svojoj stranici. Uprkos svim kontroverzama, analitičari očekuju daljnje širenje Temua. 

Prema Reinu, fokus će biti na osvajanju još većeg dijela tržišta. 

'Sljedeće dvije do tri godine njihova je strategija samo povećanje svijesti o brendu i tržišnog udjela. Ne mare za profit. Upravo to se dogodilo s Pinduoduom kada je lansiran u Kini. Davali su nevjerojatno jeftine ponude samo da bi zgrabili tržišni udio', rekao je Reinu.