Niko ne želi ostati bez struje u električnom automobilu, tako da će rijetko koji vlasnik saznati ima li ikakve razlike između preostalih kilometara koji se prikazuju na zaslonu automobila i stvarne kilometraže koju auto može prevaliti, odnosno ukupnog realnog dosega. No, kako bi otkrila realni doseg šest električnih automobila, ekipa iz popularnog CarWow YouTube kanala na čelu s Matom Watsonom, učinila je upravo to, vozili su električne automobile sve dok nisu ostali potpuno bez energije, prenosi jutarnji.hr
CarWow je imao za cilj učiniti test što sličnijim stvarnim uvjetima vožnje, odnosno vozili su automobile javnim cestama diljem Velike Britanije, normalnim stilom vožnje, kako ih vozi većina vlasnika. Stavili su automobile u standardne načine vožnje, koristili grijanje i klimu kako su željeli i vozili su maksimalnim dopuštenim brzinama, ovisno o vrsti ceste. Nakon što bi se počela pojavljivati upozorenja o niskoj razini baterije, vozači bi prebacili aute na način vožnje za štednju energije i pokušali maksimizirati doseg. Nevrijeme s kišom na testnoj ruti dodalo je još jednu dozu realnosti čitavom testu.
Sve detalje testa, kao i kratke Watsonove recenzije šest testiranih automobila možete pogledati u opsežnom 50-minutnom videu, no ako vas najviše zanimaju rezultati testa dosega u nastavku donosimo koliko je prešlo svako električno vozilo, njihov kapacitet baterije, tvornički WLTP doseg i postotak realnog dosega u odnosu na tvornički:
- Porsche Taycan 97 kWh (baterija) 592 km (test), 678 km (WLTP), 88 %
- Mercedes EQE 89 kWh (baterija) 574 km (test) 612 km (WLTP), 94 %
- Tesla Model 3 75 kWh (baterija) 566 km (test), 628 km (WLTP), 90 %
- Polestar 2 79 kWh (baterija) 534 km (test), 653 km (WLTP), 82 %
- BYD Seal 82,5 kWh (baterija), 499 km (test), 579 km (WLTP), 87,5%
- BMW i5 81 kWh (baterija) 476 km (test), 583 km (WLTP), 82 %
U određenom smislu, nije veliko iznenađenje što je Taycan pobijedio u natjecanju za najveći doseg, s obzirom na to da je opremljen najvećom baterijom. Osim toga, Porsche je nedavno poboljšao svoj model kako bi mu omogućio bolju učinkovitost i doseg.
Također nije previše iznenađujuće da ni jedan automobil nije ostvario procijenjene WLTP dosege, budući da se test uglavnom sastojao od vožnje autocestom, što posebno brzo prazni baterije električnih auta. No napominjemo da je maksimalna dozvoljena brzina na autocestama u Velikoj Britaniji 112 km/h te da vozači tu brzinu tokom testa nisu prekoračivali.