ADAS

Koliko su sistemi pomoći u vožnji učinkoviti? Stručnjaci istražili koliko zapravo ometaju vozače

Ovi sigurnosni sistemi vozila predmet su istraživanja raznih agencija i stručnjaka za sigurnost na cestama, fokusirajući se uglavnom na ljudsko ponašanje i njegov odnos s ADAS-om

Sistemi pomoći u vožnji, popularno poznati i kao ADAS, imaju važnu funkciju u vozilima: pomažu u poboljšanju sigurnosti i služe kao podrška u vožnji. Međutim, mnogi vozači smatraju da tolika količina tehnologije tokom vožnje može smetati.

I ne samo to, već mogu biti i izvor ometanja: ako su pomagala dizajnirana da učine vožnju sigurnijom, ali ometaju vozača i time povećavaju rizik od nesreće, njihova funkcija postaje pomalo zastarjela. To je nešto što se može proširiti na samu tehnologiju, poput zaslona osjetljivih na dodir na nadzornim pločama.

Iako su mnogi od ovih ADAS već obvezni u novim automobilima koji se prodaju u Evropskoj uniji od prošle godine, i imaju važnost u ocjenama testova Euro NCAP, mnogi vozači odlučuju deaktivirati ova pomagala.

Ovi sigurnosni sistemi vozila predmet su istraživanja raznih agencija i stručnjaka za sigurnost na cestama, fokusirajući se uglavnom na ljudsko ponašanje i njegov odnos s ADAS-om.

Euro NCAP je, naprimjer, već prilagodio svoje sigurnosne testove za analizu tehnologija za pomoć pri vožnji u novim automobilima. Agencija priznaje da radi na poboljšanju procjene ovih sustava u stvarnom svijetu, fokusirajući se na intuiciju i prihvaćanje vozača, tako da se mogu smanjiti "najdosadnije" karakteristike ovih tehnologija.

Organizacija je iskazala svoju zabrinutost u pogledu učinkovitosti ovih ADAS-ova da stvarno pomognu u smanjenju saobraćajnih nesreća. Njegov glavni sekretar, Michiel van Ratingen, kaže da “koliko god je izazov inzistirati da proizvođači usvoje najnovije sigurnosne tehnologije, pravi izazov je uvjeriti vozače u njihovu potrebu.

Sa svoje strane, Konzorcij naprednih tehnologija vozila, sa sjedištem na MIT-u u Massachusettsu, istražuje ove ADAS i druge tehnologije povezane s autonomnom vožnjom od 2015. godine. Ova grupa analizira vozače Tesli, Range Rovera, Volva i Forda.

Cilj je “razumjeti kako vozači koriste ADAS i koliko je dobro sučelje s kojim komuniciraju. Znamo glavne sigurnosne prednosti ovih sistema, ali sada želimo čuti od šire grupe ljudi kako ih koriste".

Tom Legget, stručnjak za tehnologiju vozila, također je izrazio svoju zabrinutost zbog gore navedenog:

„Ako znamo da svi isključe podršku za prometnu traku čim uđu u automobil, sve njegove sigurnosne prednosti su izgubljene. Pokušavamo to izbjeći".