Nakon pet mjeseci suspenzije, gradilište na Koridoru Vc, odnosno na poddionici Vranduk – Ponirak konačno je deblokirano, saznaje Raport.
No, tome je prethodila mukotrpna i teška pravna borba nove uprave Autocesta FBiH.
Radi se o važnoj poddionici koja je u fokus javnosti došla nakon što su procurili skandalozni detalji malverzacija ranije uprave, zbog čega je jedan od prvih poteza nova uprave bio da se suspendira gradnja dok se ne raspetlja cijeli slučaj.
Naime, ranija uprava Autocesta FBiH dogovorila je izgradnju ove poddionice sa izvođačem radova koji je činio konzorciji kompanija Azvirt L.L.C (iz Azerbejdžana) i Hering d.d. Široki Brijeg (BiH).
Nadzor nad izvođenjem radova vršio je konzorcij DRI upravljanje investicij d.o.o. (Slovenija) i DIVEL d.o.o. Sarajevo (BiH).
Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Vranduk – Ponirak bio je 76.592.799 eura, a sredstva su osigurana putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID).
Ono što je problematično jeste da je cijeli iznos potrošen, a da je urađeno tek 45 posto posla. Dakle novac za kompletnu poddionicu je potrošen, a nije završeno ni pola posla.
Zbog toga, stara uprava Autocesta FBiH u ugovor sa izvođačima uvodi aneks kojim se izdvaja dodatnih čak 98,4 miliona eura!
U tom trenutku, dolazi do smjene SDA-ove uprave i imenuje se nova, te je ulaskom u dokumentaciju utvrđeno da se radi o totalnoj katastrofi. Zbog toga se donosi odluka o suspenziji gradnje dok se ne razjasni šta se zapravo desilo i gdje su nestali novci, a posebno pitanje je kako spriječiti izdvajanje dodatnih 100 miliona eura za posao koji je faktički već trebao biti završen.
Ono što je dodatno sporno u cijelom ugovoru, jeste da Autoceste FBiH, kao nominalni finansijer, po novom aneksu koji je predviđao dodatnih skoro 100 miliona eura, nisu imale pravo ni žalbe ni vraćanje izvođača na gradilište ukoliko bi se ispostavilo da radovi nisu urađeni kako treba!
Naravno, takav ugovor - kojeg je stara uprava Autocesta parafirala - išao je u korist izvođača pa je novi izazov bio kako ispregovarati s njima da od toga odustanu.
I sve je trajalo pet mjeseci.
Nova uprava Autocesta FBiH utvrdila je brojne malverzacije, uglavnom s projektnom dokumentacijom, zbog čega su na kraju radovi i trebali koštati mnogo više, ali ne predviđenih 100 miliona eura. Nakon toga se krenulo u pregovore sa izvođačima.
Kako Raport saznaje, nakon izvršene revizije i uklanjanja nepravilnosti, u petak je potpisan Aneks 4 ugovora.
Po tom aneksu, firme koje su izvođač radova trebaju Autocestama FBiH vratiti 5,1 milion eura, a umjesto predviđenih dodatnih 98,4 miliona eura, preostali radovi koštat će 57 miliona eura. Što je ukupna ušteda od oko 40 miliona eura.