Vijesti

Krivić odgovorio sindikatima, roditeljima i direktorima škola na pitanja o početku nastave

U javnosti su se proteklih dana pojavile (tačne) informacije da su prema Ministarstvu za obrazovanje nauku i mlade KS, svega nekoliko dana pred početak nove školske godine, upućeni brojni i različiti zahtjevi sindikata, Vijeća roditelja i Udruženja direktora, usmjereni na ispunjavanje svih uslova za početak školske godine, što može ostaviti dojam da, zbog nepravovremenog djelovanja Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade KS, škole nespremno dočekuju 1. septembar.

Kako izjave koje se povodom toga iznose u javnost, a koje su očigledno zasnovane na nepotpunim informacijama, ne bi izazvale dodatni stres i paniku među učenicima, nastavnicima i roditeljima, želim obavijestiti javnost, a prije svega učenike i njihove roditelje, da je:

- Ministarstvo obezbijedilo 30.000 zaštitnih maski, a u narednom periodu će biti obezbijeđen i veći broj, kao i 3.874 pakovanja dezinfekcionog sredstva, te oko 4.000 pakovanja tečnog sapuna za osnovne i srednje škole u KS;

- Ministarstvo obezbijedilo dodatna finansijska sredstva za škole u iznosu od 900 do 1200 KM po školi, u ovisnosti od veličine škole. Pored toga, škole već raspolažu sredstvima koja mogu koristiti za nabavku svega što je neophodno za poštivanje epidemioloških mjera;

- Ministarstvo obezbijedilo da HES timovi Zavoda za javno zdravstvo KS posjete sve škole u KS;

- Na zahtjev Ministarstva su blagovremeno donesene epidemiološke mjere Zavoda za javno zdravstvo KS za sigurno odvijanje nastave u uslovima pandemije COVID-19;

Ministarstvo je dostavilo školama Protokol za postupanje odgovornih osoba u školama u KS u slučaju pojave COVID-19 u istim;

- Ministarstvo je izradilo tri modela nastave koji su spremni za primjenu u ovisnosti od epidemiološke situacije i preporuka Zavoda za javno zdravstvo KS;

- Ministarstvo je izradilo Metodologiju realizacije online nastave u KS, kako bi ista učenicima bila pistupačnija, lakša, bolja i kvalitetnija, te kako bi zahtjevala minimalan angažman roditelja učenika nižih razreda;

- Ministarstvo je izradilo Smjernice za izradu digitalnog obrazovnog sadržaja, u cilju povećanja kvaliteta online nastave i kako bi se nastavnici lakše i bolje snalazili u realizaciji online nastave;

- Ministarstvo je izradilo Smjernice za praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje učenika, kako bi se vrednovanje znanja prilagodilo ovom modelu nastave i time otklonio jedan od najvećih problema realizacije online nastave u proteklom periodu;

- Ministarstvo je dostavilo direktorima škola Uputstvo o realizaciji odgojno-obrazovnog rada u osnovnim i srednjim školama KS, koje je dostupno i javnosti, odnosno učenicima i roditeljima;

- Ministarstvo je direktorima škola dostavilo obavijest da mogu angažovati potreban stručni kadar za rad u školi;

- Ministarstvo je u proteklom periodu održalo edukacije za preko 4.000 nastavnika s ciljem unapređenja njihovih vještina u realizaciji kvalitetnije online nastave;

- Ministarstvo je obezbijedilo pristupne kodove za platforme za učenje na daljinu za sve škole i predškolske ustanove u KS;

- Ministarstvo je obezbijedilo 300.000 KM za nabavku opreme za realizaciju online nastave;
Ministarstvo je obezbijedilo sredstva za stavku "ugovorene usluge" za sve škole u KS;

- Ministarstvo je održalo sastanak sa UNICEF-om o načinu primjene Okvira za ponovno otvaranje škola, koji predstavlja svjetski standard za ponovno otvaranje škola u uslovima pandemije, a primjenjeni model u KS je u potpunosti usklađen s ovim značajnim dokumentom;

- Ministarstvo je održalo sastanke i konsultacije sa Vijećem roditelja KS, sindikatima i direktorima u cilju kvalitetne koordinacije povodom bezbjednog početka nove školske godine.

S obzirom na sve navedeno, u Kantonu Sarajevo ne postoji potreba da se odgađa školska godina, jer Kanton Sarajevo spremno dočekuje 1. septembar u vanrednim uslovima.

Usmjeren sam na rješavanje ovih bitnih pitanja, te se ne bavim razlozima koji su ponukali neke druge kantone u FBiH da odgode početak nastave u ovoj školskoj godini, iako su na sastanku svih ministara obrazovanja u FBiH izrazili spremnost da nastava počne prema školskom kalendaru, odnosno zakonima koji su na snazi u tim kantonima. Podsjetit ću da je Federalno ministarstvo za obrazovanje zahtijevalo da im se dostavi sarajevski kombinovani model nastave, Metodologija i Smjernice, kao i da se nastavnicima drugih kantona omogući prisustvovanje edukacijama koje će Ministarstvo u KS realizirati u prve dvije sedmice nastave. Uzimajući to u obzir, kao i gore navedene realizovane aktivnosti, smatram da je očigledno da je Kanton Sarajevo itekako spremniji, u odnosu na druge kantone, da počne sa nastavom na vrijeme, kako je to i planirano školskim kalendarom.

- Ne radi se, dakle, o prividnoj, nego o stvarnoj spremnosti Ministarstva da odgovori izazovu sigurnog početka nove školske godine i kontrolisanog povratka učenika u školske klupe, u skladu sa preporukama UNICEF-a i Zavoda za javno zdravstvo KS.
Jasno je da se na realizaciji ovih aktivosti nije počelo raditi juče, kada su postavljeni zahtjevi Udruženja direktora prema Ministarstvu, jer u tom slučaju isti objektivno ne bi mogli biti ispunjeni. Pobrojane realizovane aktivnosti su rezultat pravovremenog planiranja i djelovanja u proteklom periodu, što je Udruženju moralo biti poznato - da se upravo na tim aktivnostima (koje su sadržane u njihovim zahtjevima) radi, jer su članovi Udruženja direktora bili aktivno uključeni u pripremu organizacije nove školske godine.

I na kraju pozivam sve koji smatraju potrebnim ili korisnim da u javnosti komentarišu i daju prijedloge u vezi sa početkom školske godine, da takve izjave bar budu zasnovane na provjerenim informacijama, jer u suprotnom stvaraju neosnovanu paniku i strah da u školama nisu ispunjeni uslovi za pohađanje nastave po kombinovanom modelu, što nikako ne doprinosi boljem rješenju i nije u interesu naše djece.

Nadam se da ćete u narednom periodu biti dovoljno savjesni i odgovorni da početak školske godine i pitanja koja se direktno tiču interesa djece ne koristite za postizanje svojih političkih ciljeva.

DJECA PRIJE SVEGA!