dionica Vranduk-Ponirak

Milioni eura potrošeni, autocesta nije izgrađena u srednjoj Bosni

Milioni potrošenih eura za oko pet i po kilometara neizgrađene autoceste. Slučaj je to zabilježen na gradilištu dionice autoceste u srednjoj Bosni, koja nije dovršena ni četiri godine od početka radova te je predmet istrage tužilaštva.

Izgradnja dionice Vranduk-Ponirak, u blizini Zenice, najavljena je prije šest godina kao jedna od najvećih infrastrukturnih projekata u Bosni i Hercegovini.

Ugovor sa izvođačima radova, odnosno konzorcijem koji čine azerbejdžanska kompanija Azvirt i firma Hering iz Širokog Brijega, potpisan je u maju 2019. godine.

Radovi su započeli tri mjeseca kasnije, a na zahtjevnoj dionici su u roku od dvije godine, odnosno do augusta 2021, trebali biti izgrađeni tunel, te po dva mosta i vijadukta.

Vrijednost radova je, prema tadašnjim procjenema Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH, iznosila više od 76,5 miliona eura, a novac je osiguran zaduženjem od OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID).

No, nakon što je planirani novac potrošen i rokovi probijeni, radovi su krajem jula ove godine suspendirani.

Iz preduzeća Autoceste FBiH tvrde da se radi o privremenoj obustavi, te da će izgradnja biti nastavljena nakon "usklađivanja projektne dokumentacije i dodatne analize troškova". Iz te kompanije za Radio Slobodna Evropa nisu odgovorili šta to konkretno znači.

No, zvanična dokumentacija, koja je u posjedu RSE, potvrđuje da se još od 2019. godine ukazivalo na to postoji problem u geotehnološkim i projektnim istraživanjima, kada su na to Autoceste FBiH upozorili i izvođači radova, prilikom otvaranja gradilišta.

U međuvremenu, izgradnju ove dionice i prijave o navodnim malverzacijama, istražuju policija i tužilaštava.

Iz Tužilaštva Bosne i Hercegovine potvrdili su za Radio Slobodna Evropa (RSE) da im je dostavljena prijava o navodnim nezakonitostima u izgradnji.

"Postupajuća tužiteljica će, nakon što analizira dostavljenu prijavu, odlučiti o daljim aktivnostima", kazao je glasnovornik državnog Tužilaštva Boris Grubešić.

Predmet koji se odnosi na izgradnju autoceste Vranduk-Ponirak otvoren je i u kantonalnom Tužilaštvu u Mostaru, gradu u kome je sjedište preduzeća Autoceste FBiH.

Postupajući tužitelj je od Federalne uprave policije zatražilo da provjeri navode iz prijave, s ciljem prikupljanja dokaza.

Iz državnog i kantonalnog tužilaštva nisu precizirali za RSE na šta se odnose podnesene prijave.

Trasa Vranduk-Ponirak dio je dionice Poprikuše – Zenica sjever, i nalazi se na Koridoru Vc koji Bosnu i Hercegovinu treba povezati sa Hrvatskom i Mađarskom.

Odlukom Uprave Autoceste FBiH, 20. jula ove godine radovi su privremeno suspendirani, uz obrazloženje investitora da mora završiti detaljnu analizu svoje pozicije.

To se, kako je navedeno iz tog javnog preduzeća, odnosi na odstupanja od ugovorenih radova, privremeno plaćene iznose, kao i novi glavni projekat koji je u izradi.

"Uvidom u izvođačev program radova, te činjenicu da se radovi ne izvode na više od 50 posto ugovorene trase, bilo je neophodno izbjeći nepotrebno velike troškove zastoja i privremeno obustaviti radove", saopćili su iz Autocesta FBiH za RSE.

Odluka o privremenoj suspenziji, kako ističu, podrazumijeva da su radovi konzervirani, a materijali i oprema čuvaju se u gradilišnim kampovima.

U azerbejdžanskoj kompaniji Azvirt za RSE, pak, nisu željeli govoriti o problemima u izgradnji i tvrdnjama investitora, ističući da im to ne dopušta ugovor koji imaju sa preduzećem Autoceste FBiH.

Inače, dionica Vranduk - Ponirak nije jedini projekt na kojem je kao izvođač radova angažirana kompanija Azvirt.

Ta firma dio je azerbejdžansko-kineskog konzorcija kome je dodijeljen višemilionski posao izgradnje mosta Počitelj, koji treba spojiti obale Neretve, na jugu BiH.

Izrada projekta za dionicu Vranduk -Ponirak povjerena je, uoči početka gradnje, italijansko-francuskom konzorciju u kome su kompanije Spea i Safage. Kao podizvođač angažirana je firma Integra iz Mostara.

Glavni projekt za autocestu Vranduk-Ponirak završen je 2017. godine, a naručila ga je Evropska komisija.

Ostatak teksta možete pročitati OVDJE.