Prije više od deset godina, MH370 Malaysia Airlinesa misteriozno je nestao, ostavivši porodice i stručnjake u dubokoj neizvjesnosti.
Stručnjak za avijaciju planira revolucionarni eksperiment koji bi mogao rasvijetliti stvar. Njegove istrage mogle bi dovesti do toga da mjesto pada nestalog aviona konačno bude otkriveno.
Osmog marta 2014. avion MH370 Malaysia Airlinesa poletio je s međunarodnog aerodroma Kuala Lumpur (Malezija) za Peking (Kina) s 227 putnika i 12 članova posade.
No, samo kratko vrijeme nakon polijetanja dogodilo se nešto nevjerovatno: avion je iznenada skrenuo s planiranog kursa, nestao s radara i niko ga više nije vidio. Više od 10 godina kasnije, misterija oko MH370 ostaje neriješena, a uprkos brojnim teorijama, potpuna olupina još nije pronađena.
Pojedinačni komadi krhotina pojavili su se na raznim mjestima, uključujući i plažu na otoku La Réunion (Francuska) 2015. godine. No konačan odgovor na pitanje što se zapravo dogodilo na letu još se čeka.
Mnogi stručnjaci sumnjaju da se avion srušio u južni dio Indijskog okeana. No, to nikada nije nepobitno dokazano, iako su se provodile velike potrage. Krhotine pronađene u raznim dijelovima okeana sugerirale su pad, ali olupina nije mogla biti pronađena uprkos opsežnoj potrazi koja je pokrivala područje od oko 120.000 četvornih kilometara. Vjeruje se da su u ovoj tragičnoj nesreći poginuli svi koji su bili na brodu.
Međutim, zasad nema jasnih naznaka što se tačno dogodilo u Boeingu 777. Nagađanja sežu od tehničkih problema do mogućih namjernih radnji pilota ili drugih u avionu.
Stručnjak za avijaciju Jeff Wise, koji nije samo naučni novinar već i privatni pilot, pokrenuo je eksperiment koji je nazvao "Projekt pronalaska MH370". Njegova ideja je otkriti je li se avion stvarno srušio u južnom Indijskom okeanu - području koje je stalno u fokusu istraga.
Njegov plan je postaviti repliku krhotine na mjesto za koje se sumnja da se srušio i pratiti rast morskih organizama na tom komadu. Ova vrsta istrage mogla bi otkriti koliko je dugo avion bio u vodi i možda suziti tačnu lokaciju olupine. Wise kaže da je nestanak leta MH370 jedan od "najzagonetnijih slučajeva" u povijesti avijacije. Ostale nesreće, naglašava, puno je lakše riješiti. Kao primjer navodi let 447 Air Francea koji se 2009. godine srušio iznad Atlantika na putu od Rio de Janeira (Brazil) do Pariza (Francuska). Tada je snimač leta pronađen nakon intenzivne potrage koja je dovela do rasvjetljavanja nesreće: mehaničke greške i nepravilne reakcije posade dovele su do pada.
Jedna od najistaknutijih teorija oko MH370 je da je pilot možda namjerno promijenio kurs i uzrokovao pad aviona. Jeff Wise napominje da bi većina postojećih dokaza mogla upućivati na takav scenarij, ali definitivan dokaz još uvijek nedostaje. Snimači leta, također poznati kao "crne kutije", mogli bi pružiti ključne informacije koje bi poduprle ili opovrgle ovu teoriju. No, sve dok se olupina ne pronađe, pitanje što se zapravo dogodilo ostaje neodgovoreno.
Ostaje za vidjeti može li eksperiment Jeffa Wisea donijeti odlučujući pomak. Međutim, njegova istraživanja daju nadu da će obitelji žrtava i međunarodna zajednica jednog dana dobiti odgovore na ovu bolnu misteriju.