Poraz od Sjeverne Makedonije nije samo ugasio srca tifoza. U blagajni Nogometnog saveza Italije ove će godine nedostajati najmanje deset miliona eura.
Toliko često spominjani BDP zemlje (bruto domaći proizvod) neće imati veću koristi od nogometa najmanje četiri godine. Neodlazak na Svjetsko prvenstvo u Katar također će utjecati na brendove koji oblače “Azure”. Poraz od Makedonaca u baražu za SP značio je i finansijski poraz Italije.
Euro kao olakšanje
Bez Svjetskog prvenstva u Kataru, Italija je propustila šansu da zaradi, barem direktno, deset miliona eura, koliko bi dobila samo za plasman.
Otkako je postala prvak svijeta 2006., Italija je reprezentacija koja je zaradila najmanje novca među “velikim”, samo 16 miliona ukupno u četiri takmičenja na Svjetskom prvenstvu, daleko od brojki Njemačke, Argentine ili Francuske.
No, tih deset miliona eura nije najzabrinjavajuća brojka. Neizravni gubici bit će mnogo veći. Prije četiri godine je Franco Carro, bivši predsjednik Italijanskog nogometnog saveza, najavio za “Radio 24” da bi neodlazak na SP 2018. u Rusiji mogao stajati zemlju blizu milijardu eura (Italja se također nije plasirala niti na to SP), nešto što se može “prekopirati” i na ovu godinu, budući da bi Italija na SP u Katar stigla na velika vrata, kao aktuelni evropski prvak, s velikim očekivanjima i privukla ogromnu pažnju
Od 2006. godine i spomenute titule, učešće Italije na Mundijalu bio je potpuni promašaj. No, na Euru 2020. (odigran 2021. zbog pandemije koronavirusa) došlo je ekonomsko i nogometno iskupljenje italijanske reprezentacije.
Ekonomija postala najbitnija
Prema izvještaju “Brand Financea”, nacionalni BDP za tu godinu kratkoročno je porastao za četiri milijarde eura! Nešto slično onome što se dogodilo 2006. Od te godine Italija nije mogla iskoristiti svoj nogomet sve do 2021. A to će moći učiniti ponovo tek 2024. na Euru u Njemačkoj, odnosno 2026. ako govorimo o Svjetskom prvenstvu.
Barovi, trgovine, turizam... na sve će utjecati nogomet, sport u kojem više nije vijest da ekonomija prevladava nad svemu ostalom.
Uzmimo primjer iz italijanskih novina “La Repubblica”, koja je objavila da je 2016. godine kupovina televizora porasla za 4% samo zbog plasmana Italije za Euro!