Da li Srbin može biti musliman, pitanje je koje se posljednjih dana poteglo na društvenim mrežama. I dok su ljudi iznosili svoja mišljenja, teorije i tvrdnje, sociolog je imao konkretan odgovor na ovo pitanje i potrudio se da objasni ono što je predmet polemike godinama unazad.
On navodi da prvenstveno miješamo pojmove narodnosti i vjere i da, kada je riječ o nacionalnosti muslimana, tu postoji razmirica. „Musliman” se tu tumači kao nacionalnost, iako ima i onih koji se predstavljaju kao Srbi, ali muslimanske vjere. Problem je i što postoje i dvije islamske zajednice: „Islamska zajednica Srbije” bliža Srbiji kao domovini i „Islamska zajednicu u Srbiji” koja gaji veze sa susjednom Bosnom i Hercegovinom. To je jedan od glavnih problema, smatra sociolog religije Dragan Todorović.
– Potrebna je ozbiljna rasprava o tome koliko je islam u Srbiji etničko i konfesionalno pitanje, a koliko je zapravo ideologija i vjera u punom smislu riječi. Osobno smatram da jedan od najvećih problema sa kojim se srpski narod susretao kroz istoriju jeste problem identifikacije etnosa i vjere. Ja mislim da je zapravo Srbija u divnoj prilici da pokaže u praksi kako islam ne mora biti identifikacija isključivo sa etnosom – objasnio je sociolog Todorović svojevremeno za portal DW.
Dalje je govorio o prilikama sa suživot.
– Ovaj prostor, koji zaista nije čvrsto ideološki obilježen, je pokazatelj koliko islam u Srbiji odolijeva da bude strogo ideološka forma kao što je u BiH i u nekim tradicionalnim islamskim državama, a koliko je prilika da pokaže da je suživot moguć, kako perspektiva nije zasnovana na Samuelu Huntingtonu i sukobu civilizacija, nego potpuno suprotno: na prilici saradnje naroda, vjera i religija na ovim prostorima – izjavio je Todorović dodavši da je “ovaj prostor tradicionalno miroljubiv”.