EKONOMIČNI AUTOMOBILI

Najpovoljniji u svojim segmentima, Dacia Spring Electric i Dacia Sandero

Ova vozila nisu najbolja u svojim klasama, ali su toliko pametno osmišljena i realizirana da će uvijek imati ozbiljno tržište

Prije nego što pogledate cjene novih automobila, možda je bolje popiti nešto za smirenje. Mali gradski automobili s boljom opremom gotovo uvijek će koštati više od 20.000 eura, a o SUV-ovima nećemo ni raspravljati. Nude vam se kreditne linije, odnosno mogućnosti leasinga, ali jedini je problem što su i rate previsoke. Da biste kupili novi automobil morate se ozbiljno financijski rastegnuti. Zbog toga smo se odlučili za malo drugačiji usporedni test – dva automobila koji su u svom energetskom razredu najjeftiniji. Jedan benzinac i jedan električni automobil i, doista nije čudno, oba vozila pripadaju marki Dacia. Nema tu velikih iznenađenja. Dacia Spring Electric i Sandero najjeftiniji su električni automobil (s punim komforom) i benzinac.

Mogu li najjeftiniji automobili na tržištu biti funkcionalni u svakodnevnom saobraćaju. Mogu, a pogotovo ako im dodijelite uloge koje im pristaju.

Dacia Spring Electric

Dacia, odnosno Renault uspjeli su dobiti korektnu cijenu jednim pametnim potezom – premještanjem proizvodnje u Kinu. Tako se došlo do početnih 23.700 eura za osnovni model s 45 KS (ubrzanje do 100 km/h za 19,1 s) i s baterijom od 26,8 kWh. U blizini je i snažniji model sa 65 KS i 25.700 eura početne cijene (živahnije ubrzanje od 13,7 sekundi do 100 km/h i 124 km/h maksimalna brzina). Za profesionalce je Dacia pripremila i Cargo N1 verziju s gepekom od 1000 litara (inače 290 litara).

Sandero

Drugi Dacijin adut je Sandero, koji je već godinama u vrhu prodaje novih automobila na evropskom kontinentu. Koktel povoljne cijene i karakteristika ovoga vozila čini ga neodoljivim kupcima budžet vozila, pa i rent-a-car kućama. Kao i kod Spring Electrica, nema raskoši u ponudi motora, ali uz ovaj automobil i to je dovoljno. Jedan 1,0-litreni benzinac s 91 KS i jedan sa 100 KS opremljen plinskom instalacijom su sve što se nudi (slična ubrzanja 11,6 s i 11,7 s, odnosno ista maksimalna brzina 180 km/h). Verzija s plinom posebno je atraktivna, ima 10 KS više, što nikad nije naodmet, a skuplja je 700 eura. Uz vozilo čije je masa oko 1100 kg, više vam i ne treba. S petostepenim mjenjačem obje verzije će u prosjeku trošiti oko 6,5 litara goriva, odnosno do sedam litara plina. Uz plinsku instalaciju ide i rezervoar od 40 litara te 50 litara za benzin.

Za razliku od Spring Electrica, Sandero je podjednako dobar na svom terenu u gradu i na otvorenoj cesti, odnosno i na autoputu. Na urbanim prometnicama okretan, izvan grada tih, udoban, ali i siguran. Vozne osobine ipak su uvjerljivije, pogotovo kad se ovaj Sandero uspoređuje s prethodnim generacijama. Zasluge su to i najnovije platforme, na kojoj leži i posljednja generacija Clija. Ovjes je mekši, ali uvjerljivo vodi Sandero zavojitim cestama. Naravno, sportskih aspiracija nema, osjećaj na upravljaču je primjereniji nekoj udobnoj vožnji. Karoserija se, također, naginje, ali manje nego kod Spring Electrica.

Dacia je mudro pozicionirala svoje modele. Spring Electric igra više na korisnika koji trebaju mali gradski električni automobil. U toj grupi su i dostavljači, pa čak i taksisti, koji si mogu smanjiti troškove s jeftinijom energijom. S druge strane, Sandero će služiti porodicama kao legitimni automobil i za duža putovanja. Ova vozila nisu najbolja u svojim klasama, ali su toliko pametno osmišljena i realizirana da će uvijek imati ozbiljno tržište.