Istraga o uzroku pada aviona Jeju Aira intenzivirala se dok policija žurno nastoji identificirati žrtve, a porodice poginulih u najsmrtonosnijoj avionskoj nesreći u historiji zemlje pritišću vlasti kako bi im dale više informacija.
Policija je navela da čini sve što je u njezinoj moći te da je angažirala dodatno osoblje i nabavila uređaje za brzu analizu DNK kako bi što prije identificirala pet tijela koja su još neidentificirana. Članovi porodica stradalih, okupljeni na međunarodnom aerodromu Muan, gdje se dogodila nesreća, tražili su bržu identifikaciju i više informacija od vlasti.
Svih 175 putnika i četvero od šest članova posade je poginulo kada je Boeing 737-800 sletio "na trbuh" i skliznuo s piste, eruptirajući u vatrenoj kugli pri udaru u zid. Dva člana posade su preživjela.
Aerodrom će ostati zatvoren do 7. januara
Vršitelj dužnosti južnokorejskog predsjednika Choi Sang-mok je jučer naredio hitnu sigurnosnu inspekciju cjelokupnog sistema zračnog prijevoza dok istražitelji nastoje utvrditi uzrok najsmrtonosnije avionske nesreće u Južnoj Koreji.
Ministarstvo prometa je upozorilo da nedostaje ključan konektor za pronađenu crnu kutiju te da vlasti traže načine da očitaju podatke s nje. Inspekcije svih 101 aviona B737-800 kojima upravljaju južnokorejske aviokompanije trebale bi završiti do 3. januara, dok će aerodrom ostati zatvoren do 7. januara, dodalo je ministarstvo prometa.
Predstavnici američkog Nacionalnog odbora za sigurnost prometa, Savezne uprave za zrakoplovstvo i proizvođač aviona Boeing su se pridružili istraživačkom tijelu.
Veliki zid od zemlje i betona pri kraju piste
Istražitelji kao moguće faktore ispituju sudare s pticom, je li neki od kontrolnih sistema aviona bio onemogućen i pilote koji su žurno pokušali sletjeti nakon što su proglasili stanje opasnosti, potvrdili su vatrogasci i prometni dužnosnici.
Također, dužnosnici su pitanja usmjerili prema dizajnu aerodroma, a osobito što se tiče velikog zida od zemlje i betona pri kraju piste, koji služi kao potporanj za navigacijsku opremu. Avion je pri velikoj brzini udario u zid i pretvorio se u vatrenu kuglu.
"Nažalost, ta stvar je bila razlog zbog kojeg su svi poginuli jer su doslovce pogodili betonsku strukturu", kazao je kapetan Ross Aimer, čelnik firme Aero Consulting Experts za Reuters, dodavši da "nije trebala biti tamo".
"Dizajn piste apsolutno ne odgovara najboljim praksama"
Dužnosnici ministarstva prometa su kazali da je većina južnokorejskih aerodroma izgrađena na temelju pravila međunarodne organizacije civilnog zrakoplovstva koja predlažu da se 240 metara odvoji za sigurnosnu zonu na kraju piste, no da južnokorejski zakoni dopuštaju prilagodbu lokacija nekih instalacija tako da "ne utječe značajno na funkcionalnost objekta".
John Cox, šef konzultantske firme Safety Operating Systems i bivši pilot Boeinga 737, rekao je da dizajn piste "apsolutno ne odgovora" najboljim praksama u industriji, koje isključuju mogućnost postavljanja bilo kakve čvrste strukture unutar najmanje 300 metara od kraja piste.
Čini se da je bankina bila na manje od pola te udaljenosti u odnosu na kraj piste, prema Reutersovoj analizi satelitskih snimaka.