Ruski električni napad na NATO! Do grada u Estoniji više se ne može sigurno doći avionom.
Više od mjesec nakon početka napada na ometanje iz Kalinjingrada, Rusija je tokom vikenda počela ometati GPS signale iznad teritorije NATO-a drugim ometačem u blizini Sankt Peterburga.
Ozbiljne posljedice
To ima ozbiljne posljedice - Tartu (93.000 stanovnika) u istočnoj Estoniji od ponedjeljka je zračno odsječen od vanjskog svijeta.
Najveća finska aviokompanija Finnair, koja je do sada letjela za Tartu iz Helsinkija šest puta sedmično, mora se povući.
“Obustavljamo naše letove za Tartu od 29. aprila do 31. maja. Procedure prilaska koje se trenutno koriste na adrodromu Tartu temelje se na GPS signalu.
GPS smetnje u tom području utječu na upotrebljivost ove metode”, prenosi BILD.
Švedski stručnjak za signale Markus Jonsson potvrdio je putem mreže X da je masivni električni napad došao iz države čiji je predsjednik Vladimir Putin.
“GPS ometač koji utječe na avione oko Estonije nalazi se u Rusiji, otprilike na pola puta od Narve u Estoniji do St. Peterburga.
To se može pokazati iscrtavanjem najveće gustoće preklapajućih radio horizonata zaglavljenih aviona na karti”, navodi on.
Estonska ambasadorica u Njemačkoj, Marika Linntam, potvrdila je napad za BILD:
“Akcije Rusije utječu na GPS uređaje u zračnom prostoru naše regije.
Time se krše radijski propisi Međunarodne telekomunikacijske unije koji zabranjuju izazivanje smetnji ove vrste".
Estonska vlada trenutno razgovara o problemu sa svojim susjedima.
"Estonske vlasti rade na rješenjima za ponovno uspostavljanje zračnog saobraćaja u Tartuu", dodaje ambasadorica.
Estonski oficir Artur Rehi govorio je o “eskalaciji hibridnih napada Rusije na Zapad”:
"Imperativ je preispitati našu strategiju kao odgovor na ovaj razvoj događaja".
Efikasna sredstva
Bivši američki general Ben Hodges dodaje da je “Rusija u ratu s nama, čak i ako mi toga ne shvatamo".
"Evropska unija i NATO mogu pronaći efikasna sredstva za zaustavljanje ometanja GPS-a i drugih aktivnosti u regiji koje krše međunarodne sporazume.”
Kako tačno Rusija napada NATO?
Novinar Jakob Wert iz “International Flight Network” objašnjava za BILD:
“Takozvano ometanje GPS-a trenutno postaje čest problem na letovima oko Rusije.
Ovim pristupom šalju se nejasni GPS signali kako bi se namjerno poremetili sistemi za pozicioniranje temeljeni na GPS-u, na primjer aviona.”
Wert objašnjava zašto su ovi napadi tako teško pogodili manje aerodrome - oslanjaju se na GPS signale i ne mogu se osloniti na drugu tehnologiju.
Veće zračne luke imaju “različite sisteme za određivanje položaja aviona”, što znači da “čak i potpuni kvar GPS-a nema kritičan utjecaj na kretanje leta i njihovu sigurnost”.
Stručnjak za avijaciju upozorava:
"Signali smetnji postaju ozbiljan problem povezivanja, posebno za udaljene lokacije."