Politika

Napravljeno 11 kilometara autoceste na Zeničkoj zaobilaznici. Čeka se cijena putarine

JP Autoceste FBiH završilo je radove na izgradnji Zeničke zaobilaznice, jedne od najzahtjevnijih dionica na Koridoru Vc. Ovaj dio autoceste na Koridoru Vc, nazvan Zenička obilaznica, sastoji se od tri poddionice, Drivuša – Klopče, Klopče – Donja Gračanica i dio poddionice Donja Gračanica – Tunel Zenica. Zaobilaznica još nije otvorena za građane, čeka se cijena putarine koja još nije utvrđena, te završetak manjih radova.

Izgradnjom Zeničke obilaznice povezani su Zenica sjever i Zenica jug na autoputu.

Ukupna investicijska vrijednost radova je iznosila 225 miliona eura, a sredstva su osigurana putem međunarodnih finansijskih institucija (KFAED, EBRD, OPEC) kao i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Radove na izgradnji poddionica u sklopu Zeničke obilaznice izvodile su domaće i strane kompanije. Na poddionici Drivuša – Klopče radove je izvodila domaća kompanija Hering d.d. Široki Brijeg, poddionicu Klopče – Donja Gračanica gradio je konzorcij kompanija koji čine Euro – Asfalt d.d. Sarajevo i Strabag Austria, dok je radove na poddionici Donja Gračanica – Tunel Zenica izvodila turska firma Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S.

"U protekloj godini na dionici je radilo nekoliko stotina radnika, a radovi nisu prekidani ni za vrijema visokih temperatura koje su vladale preko ljeta kao ni za vrijeme pandemije koronavirusa.

Ono što je zajedničko za sve poddionice koje su u sastavu Zeničke obilaznice su brojni problemi i izazovi koji su u najvećoj mjeri uzrokovani izuzetno lošom geološko-morfološkom konfiguracijom i zahtjevan teren sa visokom složenosti poslova koji je iziskivao gradnju velikog broj objekata na autocesti, navodi se u saopćenju JP Autoceste FBiH.

Na poddionicama je izgrađeno 13 objekata, što znači da se 48% novootvorene dionice nalazi pod objektima, u njih je ugrađeno više od 340.000 m3 betona i 37 miliona tona armature.

Najzahtjevniji objekti za izvođače radova na poddionici Drivuša – Klopče bili su most Drivuša i vijadukt Perin Han, a zahtjevan posao uz izgradnju same poddionice je bio i izmještanje regionalnog plinovoda Sarajevo – Zenica.

Na poddionici Klopče – Donja Gračanica poseban izazov je bio gradnja vijadukta Babina Rijeka, čija najviša visina između vijadukta i terena iznosi 120 metara, što ga čini najvišim izgrađenim vijaduktom na Koridoru Vc. Od ostalih objekata na poddionici se izdvajaju tuneli Ričice i Pečuj i vijadukt Pehare.

Na poddionici Donja Gračanica – Tunel Zenica od objekata se ističu vijadukt Donja Gračanica i tunel Hum, a prvi put se gradilo prema ugovoru “design and build” (projektiraj i izgradi – žuti FIDIC). Radovi na ovoj poddionici su završeni pola godine prije predviđenih rokova.

U skladu sa sporazumom JP Autoceste FBiH i grada Zenice privode se kraju i radovi na sanaciji lokalnih prometnica koje su korištene tokom građenja Zeničke obilaznice. Izgradnjom lokalne ceste u dužini od četiri kilometra i mosta preko rijeke Bosne bit će ostvarena veza grada Zenice s magistralnom cestom M17 i izlazak na autoput.

Osim puštanja završetka radova Zeničke obilaznice, u ovoj se regiji trenutno provode i aktivnosti na izgradnji poddionica Vranduk – Ponirak i Ponirak – Vraca, a prošle sedmice u sjedištu JP Autoceste FBiH u Mostaru potpisan je i Ugovor za izgradnju dionice Popikuše – Nemila, čime se aktivna gradilišta pomiču dalje, prema sjeveru Bosne i Hercegovine.