navigacijski sistem

NASA napokon otkrila razlog pada helikoptera Ingenuity na Marsu

NASA-in helikopter Ingenuity, koji je bio prvo leteće vozilo na drugoj planeti, prerano je ugašen 18. januara 2024. godine nakon nesreće na Marsu. NASA-in Laboratorij za mlazni pogon (JPL) i inženjeri AeroVironmenta proveli su prvu istragu nesreće te ljudske vanzemaljske letjelice, pripisujući pad kvarovima navigacijskog sistema.

Na svom posljednjem letu, Ingenuity se popeo na visinu od 12 metara, lebdio i fotografirao tlo. Nakon 19 sekundi počeo se spuštati, ali je 13 sekundi kasnije udario u površinu, oštetivši svoje rotore. Nedostatak orijentacijskih tekstura na tlu, vjerojatno je poremetio navigacijski sistem, spriječivši tačno praćenje položaja, što je dovelo do udara.

Kada vodite istragu nesreće s udaljenosti od 160 miliona kilometara, nemate crne kutije niti očevidce. Iako je više scenarija održivo s dostupnim podacima, imamo jedan za koji vjerujemo da je najvjerojatniji: nedostatak površinske teksture dao je navigacijskom sistemu premalo informacija za rad, objasnio je Håvard Grip, prvi pilot Ingenuityja u JPL-u.

Uprkos svojoj nepokretnosti, Ingenuity i dalje nastavlja slati sedmične podatke o vremenu, pomažući u stvaranju budućeg dizajna sličnih letjelica. Prvotno namijenjen za pet letova tokom 30 dana, helikopter je premašio sva očekivanja: radio je gotovo tri godine, obavio 72 leta i prešao 30 puta veću udaljenost od planirane.

Budući da je Ingenuity dizajniran da bude pristupačan, a zahtijeva ogromne količine računalne snage, postali smo prva misija koja je letjela s komercijalnim procesorima mobilnih telefona u dubokom svemiru. Sada se približavamo četiri godine kontinuiranog rada, što sugerira da ne mora sve biti veće, teže i otporno na radijaciju da bi radilo u surovom marsovskom okruženju, rekao je Teddy Tzanetos, voditelj projekta Ingenuity.

Nalazi istraživanja podijeljeni su na sastanku Američke geofizičke unije, gdje je Tzanetos predstavio rotorcraft Mars Chopper. Taj nasljednik Ingenuityja će nositi naučnu opremu i prelaziti do 3 kilometra dnevno, dodatno unapređujući vanzemaljska istraživanja, piše IFLScience.