Ne želite li se tokom ljeta u autu kuhati na visokim temperaturama već sada, u proljeće, provjerite u kakvom je stanju klima-uređaj vašeg automobila.
Provjera i po potrebi servis vam neće oduzeti puno vremena, jer postupak je poprilično jednostavan.
Na auto se spaja uređaj koji iz sistema klimatizacije izvuče rashladni plin i ulje iz kompresora. Zatim vakuumira sistem, očisti ga od vlage i nakupljene nečistoće te iznova napuni odgovarajućim količinama tekućina.
Riječ je o uobičajenom servisiranju klima uređaja koje traje petnaestak minuta, a obavlja se strojno.
Nakon spajanja za niski i za visoki pritisak sistema u bazi podataka uređaja slijedi odabir proizvođača, konkretnog modela, vozila, motora, godišta pa se podesi vrijeme vakuumiranja i traženih količina tekućina.
U sistem se, na primjer, uvijek vraća 10 mililitara ulja više od zatečene količine, ali ne i više od toga, jer vozači često ne servisiraju klimu na vrijeme, nego tek kad primijete probleme s hlađenjem.
A tada se ulje zgusne, počinje se lijepiti za stijenke i više ga nema u sistemu pa ga i servisiranje s vakuumiranjem uspije izvući tek djelomice.
Kad bi serviser u takav sistem dolio dva decilitra ulja, koliko zapravo stane u kompresor, to bi mu uz ostatke sigurno bilo previše te bi pritisak u sistemu bio prevelik, prenosi Autoklub.
Na pitanje koliko često treba provjeravati i servisirati klima uređaj u autu preporučljivo je jednom godišnje, a za neke modele je dovoljno jedanput u dvije godine, ovisno o starosti vozila.
Osim same klime pametno je servisirati i ventilaciju, a to se obično radi dok uređaj obavlja spomenuti posao.
Podrazumijeva se da se pritom pogleda filter i po potrebi zamijeni novim, a zatim se i dezinficira ventilacija.