Dugi redovi kontejnerskih brodova stajali su u četvrtak ispred glavnih američkih luka dok je najveći štrajk pristanišnih radnika u skoro pola stoljeća ušao u svoj treći dan sprečavajući istovar i prijeteći nestašicom svega, od banana do autodijelova.
Nisu zakazani nikakvi pregovori između Međunarodnog udruženja brodara i poslodavaca, ali su vlasnici luka, pod pritiskom Bijele kuće da povećaju svoju ponudu plaća kako bi sklopili dogovor, signalizirali kasno u srijedu da su otvoreni za nove razgovore.
Najmanje 45 kontejnerskih brodova koji nisu bili u mogućnosti da se iskrcaju usidrilo se izvan štrajkom pogođenih luka Istočne obale i Zaljevske obale do srijede, u odnosu na samo tri prije nego što je štrajk počeo u nedjelju, prema Everstream Analyticsu.
"Čini se da su mnogi odlučili da sačekaju, vjerovatno u nadi brzog rješenja štrajka, umjesto da donesu proaktivnu odluku o preusmjeravanju", rekla je Jena Santoro iz Everstreama u video prezentaciji koju je vidio Reuters.
Rekla je da bi zaostatak plovila mogao da se udvostruči do kraja sedmice i da bi zagušenje koje je rezultiralo moglo potrajati sedmicama, ako ne i mjesecima, da se otkloni.
Jedna od alternativa bila bi plovidba do luka na zapadnoj obali na drugoj strani zemlje, vjerovatno koristeći Panamski kanal, putovanje od hiljada milja koje bi povećalo troškove i povećalo sedmicama rok isporuke.
ILA je u utorak pokrenula štrajk 45.000 lučkih radnika od Mainea do Texasa, što je bila njegova prva veća obustava od 1977. godine, nakon što su propali razgovori o novom šestogodišnjem ugovoru s grupom poslodavaca Pomorske alijanse Sjedinjenih Država (USMX).
ILA traži veliko povećanje plaća zajedno sa obavezama da će se zaustaviti projekti automatizacije luka za koje se boji da će ubiti radna mjesta. USMX je ponudio povećanje plata od 50 posto, ali je ILA saopćila da je to nedovoljno za rješavanje njihovih zabrinutosti.