Puni Gas

Ni benzin, a ni struja. Stiže gorivo budućnosti

gorivo

Kineska kompanija GAC predstavila je prototip motora koji koristi tečni amonijak, a koji bi u budućnosti mogao da bude alternativa pogonu na benzin, vodonik i električnu energiju, pišu polovni automobili. Agregat razvijen u partnerstvu sa Toxotom, insipirisan je pomorskom i transportnom industrijom, gdje se istražuje korištenje amonijaka kao gorivo umjesto dizela u brodovima i kamionima.

Kako tvrdi kineska kompanija u državnom vlasništvu, ovo je prvi motor ikada sa pogonom na amonijak koji je namijenjen za putničke automobile. Četvorocilindarski agregat zapremine 2 litra razvija 163 KS, sa ugljeničnim otiskom koji je za 90% manji u poređenju sa benzinskim motorom.

Tokom godišnje prezentacije o novoj tehnologiji, čelnici kompanije GAC su izjavili da su prilikom razvoja ovog agregata bili suočeni sa raznim preprekama, poput viška azotnih oksida i rasta pritiska u cilindrima.

„Prevazišli smo bolnu tačku amonijaka koji nije prigodan za brzo sagorijevanje, i spremni smo da koristimo amonijak kao gorivo u industriji putničkih automobila“, izjavio je Qi Hongzhong, inžinjer naučno-istraživačkog centra GAC-a. Proizvodnja amonijaka još nije potpuno čista.

Za tradicionalan način proizvodnje amonijaka potrebna je velika količina energije, koja uglavnom ne dolazi iz obnovljivih izvora. Ipak, nedavni razvoji tehnologije i čiste energije doveli su do manje proizvodnje „zelenog“ amonijaka, koja koristi obnovljive izvore energije za proizvodnju bez ugljeničnog otiska.

Više od dvije trećine svjetske godišnje proizvodnje amonijaka koristi se u poljoprivredi kao đubrivo. Pored toga, amonijak ima funkciju rashladnog gasa u proizvodnji plastike, tekstila, eksploziva i pesticida. Prednosti i mane amonijaka kao goriva

Ono što mnoge zabrinjava u komercijalnoj upotrebi amonijaka jeste da se radi o veoma toksičnoj supstanci koja se uglavnom koristi kao đubrivo, ali zbog svoje zapaljive prirode, amonijak je pogodno rješenje za buduće potrebe transporta. Amonijak posjeduje oko polovinu energetske gustine benzina, od oko 3,6 kWh po litru, ali sagorijevanjem ovog gasa nema emisije ugljenika, ugljovodonika, kao ni ugljendioksida.