Predizborna kampanja za Lokalne izbore 2020. godine u vrijeme pandemije, kao i svi ostali segmenti društva, na prvo mjesto trebaju staviti mjere zaštite zdravlja ljudi, a političke stranke nikako ne bi trebale prekršiti preporučene mjere zasitite i suzbijanja širenja virusa zbog sebičnih ciljeva i pridobivanja glasova, kazao je za Fenu ekspert u oblasti komunikacija Nazif Hasanbegović.
Budući da postoji veliki broj načina da se kreiraju kampanje direktne komunikacije sa građanima, Hasanbegović tvrdi da će novi kanali komunikacije osigurati da građani ne zaborave predizborna obećanja, što će s druge strane "natjerati" političke stranke i pojedince na veću odgovornost za izrečeno.
Smatra da će promjene u organizaciji izbornih kampanja napraviti značajne razlike među političkim subjektima i omogućiti javnosti da napravi kvalitetnu distinkciju među djelima i porukama koje im se plasiraju. Također ističe da će upravo nove generacije prepoznati mogućnosti novih medija i kreirati vrijednosti političke komunikacije i uspostaviti dijalog sa glasačima.
Hasanbegović naglašava da političke stranke već decenijama na jednak način komuniciraju sa građanima, koristeći klasične kanale i alate komunikacije.
„I kad pogledamo unatrag možemo vidjeti da je na predizbornim skupovima političkih stranaka uvijek ista publika, tj. glasači koji nemaju dilemu za koga će glasati, kojima nije ni važno da čuju poruke, jer oni su odluku donijeli na osnovu nekih drugih kriterija“, istakao je.
Svi koji su uključeni u kreiranje političkih kampanje, dodao je Hasanbegović, svjesni su da će na politički predizborni skup rijetko doći neko ko još nije odlučio za koga glasa, a da političke stranke treba da su zainteresirane upravo za te neodlučne glasače.
„Stoga bih ja promatrao trenutnu situaciju kao kreativni izazov, koji će političkoj stranci i pojedincima omogućit da dobro osmišljenim porukama komuniciraju vlastite vrijednosti sa postojećim glasačima ali i osigurati put do novih simpatizera i glasača“, tvrdi Hasanbegović.
S druge strane, smatra on, glasač će imati priliku da dobro čuje šta mu se obećava i nudi, te dobro promisli kome i zašto daje glas.
„Trenutno svjedočimo vanrednoj situaciji, ne samo u odnosu rizika za naše zdravlje, već sad su i dugotrajne, vanredne okolnosti značajno uticale na društvene, poslovne, ekonomske odnose. I koliko god se mi trudili da održimo privid života na koji smo navikli, nesporno je da smo se svi promijenili i da se mijenjamo i dalje“, kazao je Hasanbegović.
Ističe da se teško može očekivati da se društveni kontekst može vratiti na stanje i odnose kakvi su vladali prije početka globalne pandemije.
Promjene i prilagođavanje u kontekstu su, istakao je Hasanbegović, sastavni dio filozofije opstanka i uspjeha.
„Iz historije znamo da će nestati oni koji se ne promjene i ne prilagode, isto je i sa ljudima i organizacijama. Na kraju krajeva, i bez pandemije ljudi, organizacije, kao i političke stranke i njihove izborne kampanje evaluiraju i mijenjaju se“, poručio je Hasanbegović.
Također očekuje da će nove okolnosti povećati značaj, ali i odgovornost medija i novinara za napisano i izrečeno. Smatra da će javnost u novim okolnostima očekivati od novinara da budu ne samo objektivni prenosioci vijesti i poruka, već i da vlastitim komentarima pažnju usmjere na poruke i opcije od interesa za zajednicu.
„Samim tim će upravo i mediji tj. novinari postati vrlo važan segment izbornih kampanja. Prema tome, nova realnost ne donosi samo promjene, već će omogućiti uspostavljanje novih modele političke komunikacije, a do svih nas je da budemo svjesni vlastite odgovornosti i uloge u tom procesu“, zaključio je Hasanbegović u razgovoru za Fenu.