Muftijstvo bihaćko, u saradnji s Media centrom Islamske zajednice i RTV Unsko-sanskog kantona, danas je u Bihaću organizovalo okrugli sto na temu "Jezik duhovnosti u medijskom izvještavanju i javnim nastupima u Bosni i Hercegovini". Događaj je okupio vjerske i medijske profesionalce, a poseban naglasak stavljen je na način prezentacije vjerskih tema u medijima i na društvenim mrežama.
Uvodne riječi imao je muftija bihaćki Mehmed ef. Kudić, koji je istakao važnost izgradnje odgovornog i kvalitetnog medijskog sadržaja kada je riječ o izvještavanju o islamu i vjerskim pitanjima.
"Uvijek sam cijenio ulogu medija u društvu, s obzirom da igraju vrlo važnu ulogu u promociji dobra svake vrste i da su kroz vrijeme bili ključni faktor brojnih pozitivnih promjena. Želimo da vjerski program na medijima ne bude samo puka formalnost i zadovoljavanje forme, već da bude efikasan i zanimljiv publici koja prati sadržaje te vrste", poručio je muftija Kudić.
Premijer Unsko-sanskog kantona Nijaz Hušić izrazio je zadovoljstvo što je uključen u ovaj značajan projekat od samog početka.
"Mediji su ključni za formiranje javnog mišljenja, i nadam se da će ovaj okrugli sto iznjedriti konkretne smjernice koje će koristiti medijskim radnicima i onima koji se bave ovom tematikom. Svjesni smo značaja Islamske zajednice za naše stanovništvo, te smo kao Vlada uključeni u sve projekte koje Muftijstvo bihaćko organizira", kazao je premijer Hušić.
Jedan od predavača bio je Adnan Rondić, novinar Aljazeera Balkans, koji se osvrnuo na izazove medijskog predstavljanja islama. On je ukazao na potrebu za uspostavljanjem jasnog sistema koordinacije unutar organizacijskih jedinica Islamske zajednice, kao što je Muftijstvo, kako bi se osigurali standardizirani pristupi i terminologija u javnim nastupima.
"Mediji trebaju Islamsku zajednicu, a i Islamska zajednica treba medije. Važno je uspostaviti kontinuitet u saradnji i izgraditi povjerenje, što će dovesti do uspješnijih javnih nastupa i kvalitetnijih poruka koje se šalju javnosti", naglasio je Rondić.
Izlaganje je održao i Elvedin Subašić, novinar i urednik lista Preporod, koji se dotakao utjecaja društvenih mreža na predstavljanje islama. On je ocijenio da Islamska zajednica u BiH zaostaje kada je riječ o prisustvu na društvenim mrežama.
"Dok smo se mi pokrenuli na Facebooku, TikTok je već stekao dominantnu poziciju. Moramo znati šta nam je cilj i kako prilagoditi jezik kojim govorimo o vjeri na društvenim mrežama", poručio je, između ostalog, Subašić, te zaključio da je neophodno pratiti promjene u digitalnom prostoru i strateški koristiti prednosti kako bi vjerske poruke dosegle svoju publiku.
Zaključak okruglog stola je potreba za kontinuiranim radom na poboljšanju saradnje između medija i Islamske zajednice, kao i na edukaciji o adekvatnom predstavljanju vjere u javnom prostoru, kako bi poruke vjerskog karaktera bile razumljive i pristupačne svim građanima.