Audi je prošle jeseni već iskazao posvećenost kineskom tržištu, kako tumače podstrekači daljeg bogaćena već prebogatih kompanija. Ovo kažu jer je u toj državi upriličena premijera prestižnog Audija A8, pa je čak lansirana i verzija s oznakom Horch, specifična po tome što nudi produženo međuosovinsko rastojanje i po tome što je izrađena posebno za kupce u najmnogoljudnijoj zemlji na svijetu.
Zapravo, to što sada imamo priliku da izvijestimo o tome da je prvo prikazivanje jednog drugog modela takođe upriličeno u Kini, a u pitanju je restilizovani sedan Audi A6, znači ništa drugo nego da uprava njemačke marke cijeni potencijal tog tržišta u kontekstu daljeg generisanja profita. Aktuelna paleta ove limuzine je u ponudi još od 2018. godine, dok se u Kini proizvodi varijanta s više centimetara među osovinama. Nosi naziv Audi A6 L, i upravo je taj adut Bavaraca prvi prošao kroz tretman zatezanja bora.
Ipak, ispostavilo se da je zahvat podmlađivanja bio prilično lagan. Paneli karoserije su, baš kao i elementi rasvjete, ostali netaknuti, a samo je plastično perje obnovljeno, pri čemu mislimo na odbojnike, rešetku hladnjaka i ostale dekorativne elemente.
Pored osnovne modifikacije, uostalom kao i u prošlosti, biće ponuđena i sportska verzija sa sufiksom S Line, a nju odlikuje poseban stilski izraz s puno detalja izvedenih u crnoj boji. Alternativne su i sekcije rasvjete. Dizajn točkova je takođe izmijenjen zbog novih felni, dok je dopunjena i paleta raspoloživih boja za karoseriju.
Ako mislite da se spoljašnost nije puno ponovila, onda se to isto može reći i za putničku kabinu. Glavna stvar se tiče revidiranja izabranog materijala za završnu obradu. Tako je čeoni panel postao mekši, dok su neka sekundarna dugmad i prekidači dobili dekor nalik hromu.
Oba reda za sjedenje, tačnije putnici smješteni na njima, dobijaju moderne priključke tipa USB Type-C, a drago nam je izvijestiti da je zadnja sofa postala tri santimetra duža i šest santimetara šira no ranije.
Multimedijalni sistem je u cjelini identičan, ali imamo da izvijestimo i o jednoj važnoj novini. Naime, informativno-zabavni sistem je dobio komunikacioni modul 5G, koji između ostalog omogućava razmjenu informacija s drugim vozilima i s putnom infrastrukturom.
Ovo je novina za kineski Audi, iako su modifikacije namijenjene starokontinentašima tu opciju posjedovale i u prošlosti.
Fundamentalne promjene se nisu očekivale, a nisu se ni dogodile u segmentu izabranih pogonskih sklopova. Bazični motor nosi indeks 2.0 TFSI iza koje se krije četvorocilindarski turbobenzinac sa 190 ili 245 konjskih snaga, dok je ranije taj motor nudio istih 190 ali i skromnijih 224 konjskih snaga. Kako bilo, opremljen je sistemom anlaser-alternator, ali na naponu od 12 volti. Da kažemo da je tu i opcija V6 3.0 TFSI, pa i tu imamo turbobenzinca kao laki hibrid (48 V) i ovaj šestak odbacuje zdravih 340 konjskih snaga.
Sve verzije su opremljene sedmostepenim robotizovanim mjenjačem koji Bavarci nazivaju S tronic. Posjeduje dvostruku spojnicu, prenos snage na sva četiri točka, kao opcional na vezrijama s 245 konjskih snaga i kao standard za alternativu s V6 motorom.
Pored pobrojanih motora, raspoloživ je i dopunjivi hibrid. Nosi naziv Audi A6 L 55 TFSI e quattro a to mu je prvo pojavljivanje među Kinezima, iako takva opcija postoji u Evropi još od 2019. godine. Dvolitarski i četvorocilindarski turbobenzinac (252 ks) i električni motor (143 ks) u zbiru daju 367 konjskih snaga.
Litijum-jonsku trakcionu bateriju je osmislio CATL i ona u ovom automobilu raspolaže kapacitetom 14,1 kWh, što bi trebalo da omogući bešumnu autonomiju od 54 kilometara. Za Kineze nije predviđena verzija s dizel motorom.
Osvježeni sedan Audi A6 L je u Kini već dostupan za "simboličnu" cijenu od 63 hiljade dolara. Debi restilizovane "šestice" namijenjene Evropljanima, uslijediće veoma brzo.