SISTEM HLAĐENJA

Ovako je završio motor kojem se u hladnjak sipala obična voda umjesto rashladne tekućine

Nekad je ovaj motor pokretao sportski Nissan 240SX iz 1995. godine. Ovaj 2,4-litreni motor s dvostrukim bregastim vratilom poznat je kao izuzetno trajan i pouzdan, a ovaj primjerak je nesmetano je radio do 370.000 kilometara, a mogao je i mnogo više da nije zanemaren.

Do tog zaključka je lako doći kada se pogleda video s YouTube kanala I Do Cars. Motor je iz uništenog 240SX, no dokazi ukazuju na to da je bio loš i prije sudara. Nije velika misterija što se dogodilo. Od samog početka videa vidljivi su znakovi prodora vode u područja gdje voda ne bi smjela ući.

Na svjećicama se nalazi narandžasta sluz i naslage minerala, a u crijevima rashladne tekućine ima zahrđale prljavštine i naslaga. A nakon skidanja glave motora sve je postalo bolno očito. Kroz sistem hlađenja ovog motora tekla je obična voda iz slavine, i to dugotrajno, a ne kao privremena mjera da se auto koji je gubio rashladnu tekućinu osposobi.

Kao rezultat toga, minerali u vodi na kraju su izazvali reakcije sa željezom i aluminijem u motoru, što je dovelo do korozije i pojave narandžastog hrđavog mulja. Mulj je na kraju začepio rashladne prolaze, što je dovelo do problema s pregrijavanjem i na kraju, kvara brtve glave. Voda se u cilindrima s vremenom nakupljala, a mliječni talog u uljnom koritu dodatno potvrđuje da je ovaj motor imao kvar na brtvi glave, što je uzrokovalo miješanje vode i ulja.

Da je korištena odgovarajuća rashladna tekućina, ovo se vjerojatno ne bi dogodilo. Nadalje, da je motor popravljen nakon kvara brtve, možda bi se mogao spasiti. Umjesto toga sada je sve zahrđalo i deformirano.

Ulijevanje "obične vode" u hladnjak sigurno će poslužiti za hlađenje motora u hitnoj situaciji, no ona se ne bi dugo trebala držati u rashladnom sistemu. Rashladna tekućina postoji s razlogom, a to nije samo da spriječi zamrzavanje ili pregrijavanje motora, već i da ga održava "zdravim".