lažiranje

Ovo bi moglo biti opasno za svjetsku ekonomiju: Kina frizira podatke o rastu?

Tamura je svoju procjenu stvarnog kretanja kineske privrede usredotočio na nekretnine, neto izvoz i potrošnju stanovništva

Mnogi analitičari dovode u pitanje službene podatke o rastu kineskog BDP-a u prošloj godini od 5,2 posto. Neki čak tvrde da druga najveća svjetska privreda ne samo da nije rasla, već se i smanjila.

Prošlog mjeseca kineski Državni ured za statistiku izvijestio je da je zemlja premašila svoj ekonomski cilj od pet posto za 2023. sa stopom od 5,2 posto rasta BDP-a u uvjetima prilagođenim za inflaciju.

Time su nadmašena očekivanja Međunarodnog monetarnog fonda i drugih vodećih finansijskih institucija. Kineska privreda opterećena je nizom problema, uključujući deflaciju, manji izvoz i pad tržišta dionica.

Stručnjaci već dugo sumnjaju u vjerodostojnost pekinških izvješća. Finansijski analitičar Hideo Tamura, koji piše za japanske novine Sankei Shimbun, tvrdi da je Kina lažirala brojke, piše Newsweek.

Tamura je svoju procjenu stvarnog kretanja kineske privrede usredotočio na nekretnine, neto izvoz i potrošnju stanovništva.

Nekretnine čine više od 10 posto kineskog BDP-a. Međutim, kada se uzmu u obzir povezani sektori, kao što je potražnja za električnim proizvodima, ta se brojka povećava na 30 posto. Na osnovu toga što su ulaganja na tržištu nekretnina pala 16,7 posto od 2022., Tamura zaključuje da je to srušilo BDP barem za pet postotnih poena.

Što se tiče podataka o neto izvozu, Tamura je do svoje procjene došao oduzimanjem ukupnog uvoza od ukupnog izvoza. Neto izvoz smanjen je za gotovo trećinu u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Budući da ova kategorija čini oko tri posto kineskog BDP-a, izračunao je da je uzrokovala smanjenje kineskog BDP-a za jedan postotni bod.

Treća kategorija, potrošnja kućanstava, čini gotovo 40 posto kineskog BDP-a. Ova se kategorija morala procijeniti iz maloprodaje proizvoda široke potrošnje jer službeni podaci nisu objavljeni. Tamura je to zaključio na temelju ukupne maloprodaje potrošačkih proizvoda. Projicirano je da će potrošnja kućanstava lani biti veća za 7,2 posto, što će povećati BDP za oko 2,8 posto.poslovnim rezultatima kompanije.