Autoindustrija se, kako god na taj proces gledali, kreće u smjeru automatizacije i digitalizacije svih mogućih funkcija u vozilima – od autonomne vožnje pa sve do sitnica kakve se nalaze unutar kabine vozila, piše Autonet.
Senzori, instrumenti, ekrani, motori, aktuatori, kamere, radari, biometrijski skeneri… sve to danas se može naći u putničkim kabinama automobila, a u budućnosti će svega toga biti i daleko više, barem ako je suditi prema mnoštvu tehnologija predstavljenih u toj domeni na ovosedmičnom sajmu InCabin Europe 2024. u Barceloni.
U nastavku izdvajamo neke od zanimljivih inovacija, čija smo predstavljanja imali prilike popratiti.
EYE2DRIVE: Bio-inspirirana tehnologija digitalnih kamera
Proizvođač poluvodiča EYE2DRIVE razvio je bio-inspiriranu tehnologiju Trueye, koja replicira ljudsko oko unutar elektroničkih komponenata digitalne kamere. Tehnički gledano, CMOS senzor ove kamere daje jedinstvene podatke koji su kvalitetniji jer kamera funkcionira poput ljudskog oka i prilagođava se okolini.
Takvi podaci se obrađuju uz pomoć umjetne inteligencije. S praktične strane, kamera je imuna na nedovoljno ili prekomjerno eksponiranje, ghosting i titranje slike, što su česti problemi kod klasičnih digitalnih kamera. Ove kamere daju preciznije podatke te se mogu koristiti u različitim dijelovima automobila – kao dio aktivne sigurnosti, za praćenje aktivnosti putnika te za razne korisne ili zabavne primjene u infotainment sustavima.
IEE: Inovacije u kabinskim senzorima
Tvrtka IEE proizvela je već preko 500 milijuna kabinskih senzora raznih vrsta, prvenstveno sigurnosne primjene, poput detekcije prisutnosti putnika i djece u sjedalima radi pravilnije primjene sigurnosnih pojaseva.
Danas se fokusiraju na praćenje prisutnosti i pozornosti vozača, posebno pri poluautonomnoj vožnji. Sljedeći korak u njihovom razvoju je izrada softvera i hardvera koji integrira sve dostupne senzore, čineći sustav učinkovitijim i sigurnijim, uz smanjenje troškova proizvodnje objedinjene senzorske tehnologije.
Infineon: Senzori za praćenje vitalnih znakova
Infineon Technologies predstavio je senzor koji može pratiti cijelu kabinu vozila, detektirati prisutnost i broj osoba te otkriti djecu ostavljenu u kabini, uz praćenje njihovih vitalnih znakova. Senzor može mjeriti otkucaje srca i ritam disanja, kako vozača tako i djece u sjedalici, te poslati upozorenja u hitnim situacijama.
Ključ ove tehnologije je kombinacija 3D time-of-flight optičkog senzora i klasične 2D kamere, što omogućava prikupljanje detaljnih podataka u stvarnom vremenu.
Sightic: Podacima o vozačima pod utjecajem alkohola i droga do veće sigurnosti
Švedski Sightic Analytics započeo je inicijativu stvaranja najveće svjetske baze podataka o vozačima pod utjecajem alkohola i droga, u suradnji s velikim proizvođačima automobila. Podaci se prikupljaju putem postojećih kamera u vozilima i obrađuju algoritmima koji prepoznaju intoksikaciju vozača.
Cilj ovog projekta je poboljšati sigurnost na cestama razvojem novih tehnologija i regulativa temeljenih na prikupljenim podacima, s krajnjim ciljem smanjenja broja poginulih na cestama, u skladu s inicijativama poput “EU Vision Zero”.
Anyverse: Platforma za testiranje kabinskih sistema
Kompanija Anyverse predstavila je podatkovnu platformu za testiranje i validaciju kabinskih sustava temeljenih na računalnom vidu. Njihova simulacijska platforma koristi fizikalne modele za simulaciju složenih okruženja unutar vozila, omogućujući proizvođačima standardiziranu provjeru tehnologija, što ubrzava implementaciju novih rješenja.
Platforma omogućuje proizvođačima vozila da putem simulacija prilagode dizajn vozila i usklade ga s regulatornim zahtjevima te testovima sigurnosti, poput EuroNCAP-a.
Novus: Softverska rješenja za sigurnost u saobraćaju
Indijska tvrtka Novus Hi-Tech bavi se pitanjima sigurnosti na cestama, gdje su prometne nesreće česte. Njihova softverska rješenja, koja su neovisna o hardveru, omogućuju suradnju s brojnim proizvođačima vozila.
Na sajmu InCabin predstavili su Novus Safe Suite, paket softvera koji objedinjuje značajke poput pomoći vozaču, praćenja pozornosti, aktivne sigurnosti i sustava poluautonomne vožnje. Svi podaci se prikupljaju putem običnih optičkih kamera, koje su danas standardna oprema u automobilima.