Puni Gas

Paradoks njemačkog tržišta polovnjaka: “Neki iz ponude uopće nisu voženi na njemačkim cestama”

Njemačka je s godinama postala popularno mjesto za kupovinu polovnih automobila. Ta vozila posebno su poželjna na našim prostorima, gdje većina misli da automobila sa zapada nemaju nedostataka ili skrivenih oštećenja.

Prema njemačkoj Saveznoj upravi za prijevoz motornih vozila, svake se godine oko dva miliona njemačkih polovnih automobila ponovno registrira u drugim zemljama.

Međutim, na njemačkom tržištu polovnih automobila postoji čudan paradoks: neka vozila uopće nisu vožena na njemačkim cestama. Najpopularniji oglasi u Njemačkoj imaju milione vozila, tako da je asortiman automobila za prodaju veći nego bilo gdje drugdje na kontinentu. Međutim, neka vozila u tim oglasima mogu biti iz drugih zemalja.

CarVertical sugeriše da 4,3 posto polovnih automobila koji se prodaju u Njemačkoj možda nikada nije vidjelo ceste Berlina, Münchena ili Hamburga, kao ni kultne autobahne, jer su došli iz drugih zemalja. Vodeće zemlje u kojima su polovni automobili prvi put registrirani prije uvoza u Njemačku su Italija (16,6 %), Francuska (12,7 %), SAD (10,6 %), Belgija (9,1 %) i Rumunjska (5,1 %).

"4,3 posto automobila s historijskim podacima u Njemačkoj imalo je neke podatke zabilježene u stranim zemljama. Primijetili smo da ljudi prodaju skupe modele u Njemačkoj, ali naši podaci sugerišu da mnogi od njih nikada nisu korišteni u toj zemlji.

To stvara iluziju da kupujete dobro održavan njemački automobil, a zapravo se uvozi iz Italije, Francuske ili Rumunije", objašnjava Matas Buzelis, voditelj komunikacija i stručnjak za automobile u carVerticalu.

Prema Buzelisu, nedostatak novih automobila utječe na ograničen izbor visokokvalitetnih automobila na tržištu polovnih vozila. Zbog toga neki prodavači pokušavaju prodati svoja vozila oglašavajući ih u Njemačkoj, jer je tamo veća publika. Ako neko ne može prodati svoj automobil u Češkoj ili Rumuniji, može to pokušati učiniti negdje drugdje.

Njemačka ima dugu historiju privlačenja kupaca automobila iz istočne Europe, koja datira iz vremena kada je zemlje okupirao Sovjetski Savez. U to su vrijeme u Rusiji proizvedena samo vozila loše kvalitete, kojima je nedostajala kvaliteta, udobnost i pouzdanost. Kao rezultat toga, svi su željeli uvezene automobile, a Njemačka je bila prvo mjesto na kojem su ih tražili.

Popularan je mit da vozači u Njemačkoj kupuju novije, bolje opremljene i skuplje automobile, te istovremeno strogo slijede preporuke proizvođača za održavanje. U stvarnosti, ovi klišeji mogu navesti ljude da kupuju bez pregleda izvještaja o historiji ili savjetovanja s kvalificiranim mehaničarom.