UMJETNA INTELIGENCIJA

Planira li Zuckerberg napasti Google? Pojavile se informacije o novom Metinom projektu

Nakon što je OpenAI predstavio ChatGPT u Googleu se upalio alarm. Informacije iz te firme govorile su o kasnonoćnim sastancima zbog kojih su se ponovno aktivirali i osnivači firme Sergey Brin i Larry Page koji su strahovali da bi njihov iznimno profitabilni poslovni model (oglašavanje putem tražilice) mogao biti ugrožen. Google je od tada intenzivirao svoje napore vezane za razvoj umjetne inteligencije - od AI chatbota Gemini pa implementacije ove tehnologije u tražilicu.

Čini se kako bi na ovom tržištu u budućnosti mogli dobiti novu i veliku konkurenciju jer, prema posljednjim informacijama tehnoloških medija, za AI pretraživanje zainteresiran je i - Mark Zuckerberg. Meta, naime, trenutačno razvija tražilicu baziranu na umjetnoj inteligenciji, no čini se kako na početku nemaju namjeru predstaviti alat poput Googlea i Binga, već s tom tražilicom žele smanjiti svoju ovisnost o tim tražilicama. Trenutačno Meta na svojim platformama za davanje odgovora na korisničke upite o vijestima, sportu, dionicama, financijama i slično koristi Google i Bing.

Umjesto njih, u budućnosti bi na korisničke upite trebao odgovarati Metin chatbot na WhatsAppu, Instagramu i Facebooku. Za tako nešto potrebno je puno treniranja sadržaja, a AI tražilica vjerojatno je jedan od razloga iz kojeg je Meta potpisala sporazum s Reutersom oko korištenja njihova sadržaja za odgovor na korisničke upite vezane uz vijesti i aktualne događaje.

Iako, dakle, službeno nema nikakvih informacija, ne bi se trebali iznenaditi kako je ovo samo prvi korak prema razvoju vlastite tražilice koja će jednom zaista konkurirati najjačim igračima na ovom tržištu. Tako nešto ne treba odbaciti jer se način pretrage posljednjih godina mijenja, a s umjetnom inteligencijom i chatbotovima mijenjat će se i dalje, samo puno brže.

Osim Googlea, koji pokušava zadržati dominaciju na ovom tržištu spomenutom integracijom AI opcija, ovu tehnologiju već je implementirao i Microsoft u svoj Bing, a ranije su se mrežom proširile glasine o planovima OpenAI-a na tržištu pretraživanja. Mnogi već sada koriste ChatGPT za dobivanje različitih informacija za koje su prije koristili Google. Iako je takav način dobivanja informacija jednostavniji i brži, jer nema potrebe za klikanjem po linkovima i pretraživanja odgovora na upit unutar teksta, problem je što odgovori umjetne inteligencije nisu uvijek tačni.

Iako mnogi bez AI alata više ne mogu zamisliti poslovanje, a mnogi ovu tehnologiju svakodnevno koriste kako bi im olakšala privatni život, ona je tek na svom početku te će biti zanimljivo vidjeti kako će promijeniti brojne industrije, uključujući i tržište pretraživanja na koje bi zaista mogla imati radikalan učinak, piše NY Post.