tuzla

Počela konferencija o stanju i perspektivama ekonomskog i infrastrukturnog razvoja TK

U organizaciji Kantonalne privredne komore Tuzlanskog kantona i Udruženja poslodavaca TK danas je u Tuzli počela dvodnevna konferencija o stanju i perspektivama ekonomskog i infrastrukturnog razvoja TK.

Poseban akcent je stavljen na stanje saobraćajne infrastrukture u Tuzlanskom kantonu, koji je najmnogoljudniji i koji izdvaja najviše novca za održavanje i sanaciju cesta.

"Jedna od najvažnijih misterija poslijeratne politike u BiH je kako je Tuzla umjesto da bude regionalni logistički centar ostala potpuno izolovana i putno i željeznički. Infrastrukturni projekti se pripremaju godinama. Znači ako ja danas to pokrenem, neko drugi ga mora izgraditi. Ono što je nevjerovatno je da u proteklih 20 godina niko nije računao na to. Stalno slušamo o izolaciji Tuzle. Ono što vam mogu reći da sam ja među prvim potezima koje sam napravio, to je u stvari oživljavanje, revitalizacija priče o projektu željezničkog koridora koji ide od Doboja preko Tuzle, preko Zvornika u Srbiju. To je koridor koji je na proširenoj mreži evropskih koridora i mogu se dobiti ozbiljna bespovratna sredstva", kazao je ministar komunukacija i prometa BiH Edin Forto.

On je naveo i kako postoji problem s Prostornim planom u Brčko distriktu te da to ne dozvoljava izgradnju cestovnog koridora između Tuzle i Brčkog. Rekao je da će priča o autoputu Sarajevo - Beograd biti realizovana kada se povežu Tuzla i Brčko.

Predsjednik Kantonalne privredne komore Nedret Kikanović smatra da je vrijeme da se podvuče crta i da se postave prioriteti kada je u pitanju Tuzlanski kanton.

"Kada govorimo o stanju privrede i koliko saobraćajna infrastruktura utječe na stanje privrede Tuzlanskog kantona, reći ću podatak sa smo na TK u 2023. godni potrošili 200.000 tona nafte u saobraćaju. To je negdje 20 posto ukupne potrošnje nafte u Bosni i Hercegovini. Kada sad uzmete kolika su to izdvajanja iz nafte za održavanje, rekonstrukciju i modernizaciju puteva, vidjet ćete šta to znači, koliko privreda Tuzlanskog kantona izdvaja za saobraćajnu infrastrukturu u Federaciji Bosni i Hercegovine i to je onaj podatak koji govori da na potrebe privrede Tuzlanskog kantona treba hitno odgovoriti i izgraditi puteve", kazao je Kikanović.

U ime poslodavaca govorio je Faruk Širbegović, koji smatra da se postojeći magistralni pravci moraju proširiti i modernizovati.

"Dugoročno gledano neophodno je da se završi autoput Tuzla-Brčko i Tuzla-Žepče i projekat koji je odnedavno aktuelan a riječ je o brzoj cesti Tuzla - Doboj i željezničkoj pruzi Doboj - Tuzla - Zvornik. S tim izlazimo na tržišta susjedne Hrvatske i Srbije", kazao je on.

Danas će se govoriti o temama Infrastrukturni projekti u TK – planovi i realizacija i Saobraćajna deblokada Tuzlanskog kantona, a sutra o temama: Uticaj saobraćajne blokade na privredni razvoj TK, Prioriteti za saobraćajnu deblokadu Tuzlanskog kantona, i Saobraćajna deblokada TK sa pozicije zakonodavne vlasti.