Vijesti

Preksinoć se ubila djevojčica u Sarajevu. Pitali smo stručnjake kako pomoći djeci

Vijest da je 15-godišnja djevojčica iz Sarajeva počinila samoubistvo uzdrmala je bh. javnost. Nisu poznati razlozi zbog kojih je djevojčica odlučila sebi oduzeti život. Ali, alarmantan je podatak da je sve više adolescenata i mladih koji dižu ruku na sebe.

Pričati jasno i glasno

Iz Vijeća roditelja Kantona Sarajevo odmah su se oglasili te poslali poruku nadležnima kako je krajnje vrijeme da se počnu ozbiljnije baviti djecom.

“Djeca nisu kriva za sve nedaće obrazovanja i sistema u kojem žive. Ne lomimo koplja na našoj djeci. Pomozite nam! Danas je ovo vapaj, sutra ćemo tražiti i odgovornosti”, napisali su na zvaničnom Facebook profilu.

Nažalost, mladi životi se ne mogu vratiti, ali je krajnje vrijeme da se počne jasno i glasno govoriti o ovim problemima. Upozorava na to i Elma Dizdarević, potpredsjednica Upravnog odbora Vijeća roditelja KS. Kako je Dizdarević kazala za Raport, Vijeće roditelja godinama ukazuje na probleme nedostatka stručnog osoblja u školama.

“Stanje je alarmantno. Ovo je treći slučaj suicida među djecom uzrasta 13-14 godina od oktobra prošle godine.

Previše je to da bismo šutjeli, a ništa se nije uradilo. Ne prebacujemo krivicu, tražimo podršku i pomoć. Tražimo više struke u školama. Stručna pomoć je djeci itekako potrebna nakon pandemije. Tražimo struku koja će pomoći i educirati djecu”, kaže Dizdarević.

Vijeće roditelja godinama ukazuje na nedostatak psihologa i pedagoga u školama.

“To je vrlo važno pitanje i problem koji treba hitno rješavati. Ukoliko psiholozi i pedagozi škole prepoznaju problem kod djeteta ili im se dijete obrati za pomoć, a oni im nisu u mogućnosti pomoći, trebali bi imati na raspolaganju i ostale službe poput socijalnih radnika, policije, ljekara. Na tematskoj sjednici koju je organizovalo Ministarstvo za obrazovanje i odgoj KS, a vezano je za vršnjačko nasilje, ponovo smo podvukli da škole trebaju psihologe i pedagoge. Vijeće roditelja će se obratiti Ministarstvu za obrazovanja i odgoj sa jasnim zahtjevima koje smo sinoć donijeli. Za sada je ovo apel prema strukturama vlasti, poslije njega ćemo tražiti odgovornost”, kazala je Dizdarević.

Najbitnija je komunikacija sa djecom

Dodala je kako je Vijeće roditelja aktivno uključeno i u rad Komisije za očuvanje mentalnog zdravlja djece koja je formirana nedavno. Također, Dizdarević ističe kako su prije tragičnog događaja u Sarajevu tražili da nadležni nađu način da se sistemski počne rješavati pitanje pomoći djeci i mladima.

PROČITAJTE  IUS nagrađuje najuspješnije: Dodijeljene pune stipendije budućim studentima

Kao jedan od važnih problema struka naglašava činjenicu da su djeca igrališta i školske klupe zamijenila online druženjem i online nastavom.

Psiholog Čedomir Novaković za Raport kaže kako je bitno početi se boriti sa post covid mentalnim sindromom te uložiti maksimalne napore da sačuvamo djecu.

“Korona je napravila strahoviti šok, šok širokih razmjera. Djeca imaju strahove i najviše vremena provode u zatvorenom prostoru. Neophodna je pomoć i društva i društvene zajednice, da se procijeni u kakvom stanju se nalazi građanska populacija. Svako samoubistvo ima ličnu karakteristiku ili individualnu emociju. Djeca se ne usuđuju da traže pomoć, a ona im je uistinu neophodna, kako bi se moglo procijeniti u kakvom se stanju nalazi ta populacija”, naveo je Novaković.

Čedomir Novaković

Napominje kako je tipično za mlade da teško kontrolišu emocije te da nemaju svijest da mogu tražiti pomoć.

“Roditelji često ne vide promjene kod djece. Pitanje je da li je uzrok tome to što roditelji prvi ne uspostave komunikaciju, ne pitaju u čemu je problem i da li se taj problem može riješiti u krugu porodice ili je djetetu potrebna pomoć stručnjaka. S druge strane, djeca trebaju imati impuls slobodne komunikacije, svijest o iznošenju problema u javnost, ili barem da za svoj problem kažu bratu, sestri…”, govori Novaković za Raport.

Djeca se nose sa izazovima

Na ovu temu razgovarali smo i sa psihologinjom Almom Mahmutović Katica koja ističe kako je neophodan ulazak psihologa u sve školske ustanove.

“S obzirom na to da smo svjedoci ubrzanog tempa života u 21. vijeku, digitalnog doba, nametanja društvenih normi koje izlaze iz svih okvira vrijednosti, odnosno naših pravih temelja i tradicionalnih vrijednosti na kojima smo zasnovali porodicu, ličnost, odgoj, sve ono što traži jedno psiho-fizičko biće, definitivno je neophodan ulazak psihologa u sve institucije, prvenstveno u školske ustanove. Nužno je da jedna individua, pogotovo tinejdžeri koji su u procesu stvaranju svog vlastitog identiteta, naprave balans u tom periodu razvoja. Jasno je da ne smijemo izostaviti postojanje psihologa u svakoj školskoj ustanovi, jer i statistički podaci i ovakvi slučajevi pokazuju koliko smo u potrebi za profesionalnim licima”, pojašnjava Mahmutović Katica.

PROČITAJTE  U KS realiziran Program podrške iz oblasti suprostavljanja trgovini ljudima
Alma Mahmutović Katica

Između ostalog, kazala je kako je svako dijete individua za sebe i da svakom djetetu treba različit pedagoški pristup.

“Radim u Internacionalnoj gimnaziji i vidjela sam koliko djeca imaju potrebu za životnim pričama, osim onog edukativnog dijela. Često mislim da je dijete koje je zatvoreno uredu, ali zasigurno ono u sebi nosi dosta momenata koje bi htjelo podijeliti, a zbog svojih određenih strahova to ne uradi. Djeca se nose sa izazovima i svi smo mi u nekim životnim izazovima i skokovima. Jednostavno, svako doba nosi svoju ljepotu i uvijek ću reći roditeljima da komuniciraju i prate svoju djecu. Imajte vremena za svoju djecu”, istaknula je.

Mahmutović Katica kaže kako je činjenica da je život postao ubrzan te da se pokušavamo uklopiti u model ponašanja drugih ljudi oko sebe i nekako ispuniti top momente, ideale svojoj djeci.

“Ne kažem da roditelji griješe, ali nekada treba povući ručnu i odrediti prioritete. Svakog dana minimalno pola sata sjediti i razgovarati, ali i djetetu postati najbolji drug, prijateljica. Djeca su sada izolirana u svijetu digitalnih platformi u kojima pronalaze različite ideale i poistovjećuju se s njima. U takvim okolnostima jedno mlado biće počinje da sumnja u sebe i da na različite načine preispituje svoju ličnost. Potpuno se promijenilo ono kako je nekada bilo. Mislim da bi trebali više potencirati to da se vratimo izvornoj prirodi, onome što hrani duh i tijelo, a to su zagrljaj, sport, zdrava ishrana. Moramo znati provesti vrijeme sa svojom djecom. Apsolutno treba uključiti i druge ljude koji će zasigurno učestvovati u odgoju naše djece, a to su nastavnici, profesori, direktori, pedagozi, psiholozi. Ukoliko i oni uoče određene promjene, moraju ih prenijeti roditeljima. Treba uvesti i radionice koje će privući pažnju djece”, kazala je Mahmutović Katica.

Zatražili smo i mišljenje Porodičnog savjetovališta KS, međutim kazali su nam kako je tema suicida isključivo psihijatrijska i da je bolje da tražimo mišljenje psihijatra, a da o temi podrške učenicima ne bi govorili. Ipak, o problemima djece i mladih ne bi se trebalo, niti smjelo šutjeti.



Povezani postovi:

Pretplati se
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare