nova pravila

Pretraživači udružuju snage: Google bi mogao dobiti ozbiljnu konkurenciju iz Evrope

Google bi, prema svemu sudeći, mogao dobiti ozbiljnu konkurenciju iz Evrope. Naime, dva evropska pretraživača, Ecosia i Qwant, objavile su partnerstvo za izgradnju evropskog indeksa pretraživanje kako bi se smanjila ovisnost o američkim tehnološkim kompanijama.

Kako su istaknuli u zajedničkom saopćenju, kompanije su dogovorile zajedničko ulaganje u European Search Perspective (EUSP) koja bi trebala biti lansirana u Francuskoj početkom 2025. godine. Dodaju kako im je cilj pružiti bolje rezultate pretraživanja na francuskom i njemačkom jeziku, njihovim matičnim zemljama.

Qwant sa sjedištem u Parizu, usmjerena je na privatnost te naglašava kako neće preprodavati lične podatke korisnika. S druge strane berlinska Ecosia fokusirana je na održivost te obećaje posaditi jedno stablo za svakih 50 pretraživanja na njihovoj platformi.

Iako su oba pretraživača, u poređenju s Googleom, sitni igrači na evropskom tržištu, zahvaljujući novim pravilima tržišnog takmičenja mogli bi ipak postati pravednija konkurencija. Naime, do sad su alternativni pretraživači poput Ecosije i Qwanta morale koristiti infrastrukturu pretraživanja od velikih kompanija kao što su Microsoft ili Google, kako bi isporučile rezultate pretraživanja. Nova pravila omogućuju im da koriste podatke Googlea, Microsofta i ostalih velikih igrača, koji bi bili korisni za obuku modela pretraživanja. To će i malim pretraživačima omogućiti da stvore vlastiti indeks pretraživanja, koristeći rezultate iz mješavine različitih pretraživača.

Ecosia i Qwant kažu da će njihov novi indeks pretraživanja staviti privatnost na prvo mjesto, koristeći tehnologije iz Qwanta. Obje će kompanije same koristiti svoj indeks pretraživanja, ali će tehnologija također biti dostupna drugim neovisnim pretraživačima i tehnološkim kompanijama kao "transparentan i siguran skup podataka" za nove AI tehnologije.

Hoće li im to pomoći da postanu konkurent Googleu na evropskom tržištu, teško je reći. S razvojem umjetne inteligencije na tržištu su se pojavile brojne tražilice koje nude vlastite alternative temeljene na generativnoj umjetnoj inteligenciji. A ni veliki igrači poput Googlea i Applea nisu dugo čekali da ponude svoje proizvode temeljene na istoj tehnologiji, piše CNBC.