EKO VOŽNJA

Promjenom navika vožnje uštedite do 10% goriva

Najvažniji element EKO vožnje je čovjek!

EKO vožnja u praksi bi trebala predstavljati pristup utemeljen na stručnoj analizi i praktičnim iskustvima.

Tehnologija motora u vozilima jako je napredovala, tehnički napredak je golem, a većina ljudi vozi onako kako je naučila u autoškolama prije deset, petnaest, dvadeset i više godina. To je glavni problem. Moramo prvo u svojim glavama promijeniti način na koji pristupamo vožnji i početi koristiti sve mogućnosti koje nam nove tehnologije u automobilima omogućuju.

Naravno, prvo pitanje koje se nameće većini ljudi jest gdje se konkretno ta ušteda vidi s obzirom na to da program EKO vožnje nudi prednosti u odnosu na četiri glavna elementa, a to su smanjena potrošnja goriva, smanjeno trošenje mehaničkih dijelova i potrošnog materijala kao što su kočnice, kvačilo, mjenjač, gume, ulje i slično, smanjeni troškovi za premije osiguranja i prometne nesreće te smanjene emisije stakleničkih plinova i buke.

Sve nabrojano ostvaruje se EKO vožnjom, no ono što ljudi traže najbolje se vidi na uštedi goriva. Slijedeći principe EKO vožnje, može se uštedjeti čak deset posto na potrošnji goriva.

10 savjeta za uštedu i očuvanje vozila pametnom vožnjom

Vozači moraju promijeniti način razmišljanja i dosadašnje vozačke navike. To je prvi i glavni preduvjet za pametnu vožnju.

Automobili su s godinama tehnički napredovali, pa vozači moraju početi koristiti sve mogućnosti koje nam nova tehnologija nudi.

Iz automobila izbacite višak stvari koje nepotrebno vozite. Dodatna težina u vozilu povećava i potrošnju goriva.

Postoje uvjerenja koja su potpuno pogrešna. Otvoreni prozori, na primjer, utječu na potrošnju tek pri brzinama većim od 80 km/h.

Tlak u gumama također utječe na potrošnju goriva, ali i na samo trošenje guma. Poželjno je povećati pritisak za 0,2 bara.

Moderni automobili opremljeni su bogatom dodatnom opremom, poput klime, grijača stakla, ventilacije, ali i oni su potrošači goriva.

Kod paljenja automobila nije potrebno dodavati gas, vozilo će samo izračunati optimalne postavke za uključivanje i pokretanje motora.

Vožnja autocestom ne mora iz vozila izvući maksimum. Pokazalo se kako je optimalno voziti brzinom između 120 i 150 km/h.

Motori u novim automobilima omogućuju vo- žnju u višim brzinama s manjim brojem okretaja. To štedi gorivo, ali i motor vozila.

Nepotrebno nabijanje na zadnji kraj vozila ispred vas izaziva dodatnu nervozu kod vozača, ali i nužnost stalnog kočenja. Ostavite si prostora i vozite opuštenije, a samim time i ekonomičnije.