Puni Gas

Prva cesta koja sama otapa led: Dodatno soljenje nije potrebno

Naučnici sa Univerziteta za nauku i tehnologiju Hebei u Shijiazhuangu u Kini razvili su rješenje pa je nastala prva cesta koja sama otapa led

Problemi s ledom na cesti muče one koji održavaju ceste, ali i vozače. Pojava je opasna pa ako se led ne otopi i cesta ne zasoli na vrijeme, slijede problemi. Može li cesta funkcionirati bez zasoljavanja, odnosno sama otapati led? Čini se kao fikcija, ali izgleda da je moguće. Koliko je to finansijski opravdano?

Naučnici sa Univerziteta za nauku i tehnologiju Hebei u Shijiazhuangu u Kini razvili su rješenje. Objavili su tekst u naučnom časopisu ACS Omega. Oni su kreirali mješavinu asfalta koja sama otapa led. Tako je napravljena prva cesta koja sama otapa led. Koristili su so bez hlorida, koja je ekološki prihvatljivija. Ona se miješa u prah s tenzidom, silicijevim dioksidom, natrijevim bikarbonatom i troskom iz visokih peći i oblikuje u malene kapsule, koje se zatim umiješaju u asfalt.

Površina ceste je stoga trajno blago zasoljena, a abrazija koju uzrokuju automobili u vožnji stalno izlaže nove mikrokapsule. Takava cesta trebala bi trajati do osam godina. Nova površina već je uspješno isprobana na jednom izlazu s autoceste u Kini (na fotografiji). Temperature do minus 20 stepeni Celzijusa nisu prouzrokovale tzv. crni led, a svježe napadali snijeg odmah se otopio.

Neki stručnjaci su skeptični i misle da će zbog veće abrazivnosti asfalta i granula brže nastati rupe na cesti. To se ne može znati dok ne prođe određeni vremenski period.