Raportova recenzija nedjeljom | Hijack: Otmica aviona u toku, a jedan čovjek ima sedam sati da spasi 200 putnika

Idris Elba šeta kroz zračnu luku Dubai u hlačama, tenisicama i jakni. U ruci nema ništa osim pasoša, ukrcajne propusnice i torbe s poklonom za svoju ženu. Uz laganu hladnokrvnost koja ga je provela kroz nekoliko desetljeća vrijedne filmove i serije, glasine o Bondu i DJ pozornice na Coachelli, Elba odiše vrstom tihog samopouzdanja o kakvom mnogi mogu samo sanjati.

The Meg

The Bear

Barbie

Oppenheimer

Silo

Ipak, Elbin Sam Nelson očito kasni na let. Dok prolazi kroz vrata za ukrcaj tačno na vrijeme, uskače u pomoć putniku koji kasni više od njega. "Gospođice, koliko loše može biti?" kaže, bacajući osmijeh filmske zvijezde stjuardesi. Ona podiže barijeru. Čovjek uspijeva proći. Elba je upisao još jednu pobjedu. U pozadini, 'Trouble Blues' Sama Cookea predviđa nemirno nebo ispred nas.

Ovaj mir ne traje. Kako bi mogao? Hijack, intenzivna nova akcijska serija Apple TV+, zove se Hijack (Otmica) s vrlo dobrim razlogom. Ubrzo je pet gangstera s oružjem u rukama preuzelo kontrolu nad Nelsonovim sedmosatnim letom za London i teroriziraju 200 putnika u avionu. Do kraja prve epizode, pilot više ne kontrolira svoj avion, kopilotkinji je razbijen nos, Wi-Fi je isključen, a čini se da je granični agent u velikoj nevolji kod kuće.

Nelson je u središtu svega. Kao poslovni pregovarač koji se pokušava vratiti kući svojoj porodici, Elba je savršena za ovu ulogu. Poput Liama Neesona u trilogiji Taken ili Keanua Reevesa u Johnu Wicku, s 50 godina on je tačno u pravoj dobi i fazi svoje karijere da glumi tipa koji ne želi probleme, ali će izaći na crtu ako mu se to dogodi. Na ovom letu ima mnogo nevolja koje će zahtijevati njegove posebne vještine za rješavanje.

Hijack nije zahtjevna TV serija. Ovo nije multiverzalna avantura koja od vas zahtijeva da zaronite u forume. Neće biti sedam sezona i spinoffa. To je minimalistička priča koja izvlači svu moguću napetost iz prilično jednostavne postavke. U sedam epizoda korišteni su klasični TV klišeji: dobrice i zlikovci mijenjaju strane, Elba ih sve izigrava, a svaka epizoda završava nekom vrstom cliffhangera koji vas ostavlja bez daha i želite što prije pustiti sljedeću.

Nekada su stalno pravili ovakve serije. Početkom 2000-ih, zaustavljena karijera Kiefera Sutherlanda oživljena je glumeći Jacka Bauera u 24, akcijskoj seriji ispričanoj u stvarnom vremenu. Homeland, prirodni nasljednik, preuzeo je taj format i dao mu prestižnu TV šminku. Kad je nastupila krem de la krem TV era, akcijske serije su nestale.

Upravo sada, baš kao i Sutherlandova karijera, akcijske serije su dobile reboot. Trenutno su posvuda: Prime Video ima Jacka Ryana, Citadelu, Reachera i The Terminal List. Netflix ima serijal filmova The Witcher i Extraction. Neon ima odličan Full Circle Stevena Soderbergha i britansku kriminalističku sagu Gangs of London. Sutherland se vratio žanru čiji je pionir sa Rabbit Hole. Čak je i sam Arnie ponovno zapalio svoje grudi za Fubar, Netflixovu seriju koja označava Schwarzeneggerovu prvu pravu TV ulogu.

Ali niti jedna od tih serija nije gotovo u potpunosti smještena na putničkom letu. To je Hijackov as u rukavu. Većina nas je doživjela neku vrstu tresenja ili drhtanja tokom dugog leta. Svako ko je ikada letio u Wellington zna koliko zastrašujuće može biti slijetanje aviona. Hijack će vam baciti živce u vrtlog pa budite upozoreni: možda nećete željeti uhvatiti let neko vrijeme nakon što se ukrcate. Da vaš avion zauzmu otmičari, sigurno bi ste željeli nekoga tako kul kao Idrisa Elbu na sjedalu u blizini.

Serija je dostupna na Apple TV+