Raportova recenzija nedjeljom | Thor: Love and Thunder. Sto mu gromova!

Skoro tri godine nakon uzbudljive najave režisera Taike Waititija i glumačke postave u dvorani H San Diego Comic-Cona, četvrti nastavak Thor: Love and Thunder je konačno stigao. Posljednji put viđena u filmu Thor: The Dark World iz 2013., Natalie Portman se konačno vraća u franšizu kao voljeni (i Mjölnirom kojim upravlja) Moćni Thor, adaptaciji stripa kojemu su se obožavatelji dugo radovali. Budući da je četvrta faza MCU-a već uveliko u toku (sa pomiješanim reakcijama fanova i kritičara), može li drugi nastavak Waititija dostići toliko voljeni Ragnarok?

The Black Phone

Elvis

Peaky Blinders

Jurassic World Dominion

Top Gun: Maverick

Uhvaćen nespreman tokom svoje potrage za samootkrivanjem, Thor (Chris Hemsworth) otkriva da galaktički ubica poznat kao Gorr, koljač bogova (Christian Bale) ostavlja za sobom mnoštvo mrtvih bogova. Kako bi ga srušio i spasio djecu Novog Asgarda, bog groma traži pomoć kralja Valkire (Tessa Thompson), Korga (Taika Waititi) i bivše djevojke Jane Foster (Natalie Portman) – koja sada misteriozno upravlja njegovim čarobnim maljem Mjolnirom, kao Moćni Thor. Zajedno putuju kroz čarobna carstva u potrazi za razlozima koji stoje iza osvete koljača bogova, u nadi da će ga zaustaviti prije nego bude prekasno.

Na sličan način kao Ragnarok, Waititi se nastavlja udaljavati od porodične drame i nordijske mitologije ranih Thorovih nastavaka za kozmičko putovanje s elementima romantične komedije, istražujući nove horizonte, likove i planete – uključujući grupu Guardians of the Galaxy, Zeusa, Svemoćni grad i Kraljevstvo sjena. S Korgom koji pripovijeda mitsku priču o svemirskom vikingu, režiser razotkriva svoje radosno ludo ljubavno pismo o Thorovim pustolovinama iz davnine, zajedno s vrištećim kozama, neobičnim kostimima, ponavljajućim ljubavnim trokutom između Thora, Stormbreakera i Mjölnira i puno kreativnih stvorenja.

Love and Thunder nedvojbeno je šarena i divlje zabavna vožnja frenetičnog tempa za boga groma – ponovno ga spaja s brojnim poznatim licima na putu, uglavnom s bivšom, Jane Foster. Ako niste veliki fan Ragnaroka, onda nećete pronaći mnogo toga ovdje jer je film ponovno prepun Waititijevog prepoznatljivog humora, otkačenih gegova i blesave samosvijesti. Dok su neki gegovi briljantno urnebesni, drugi se pomalo ponavljaju u scenariju koji ima tendenciju pretjeranog oslanjanja na komične faktore, ponekad potkopavajući iskrene prizvuke kao rezultat.

Četvrti dio Thora ne boji se nositi svoje divovsko srce na rukavu, i to je još bolje za njega. U svojoj potrazi da spasi djecu, Thor konačno otkriva pravo značenje života i ljubavi s prekrasnom jednostavnom porukom punom duše u svojoj srži, posebno za takvu kozmičku MCU avanturu. Kako značaj naslova konačno dolazi do izražaja u završnim trenucima, Thor: Ljubav i grom završava s tako iznenađujućim smjerom za glavnog junaka.

Jasno je da svi na ekranu uživaju u svojim ulogama, ali niko više od bogolikog Chrisa Hemswortha, koji uživa glumeći ljupkog luđaka dok kreće putem samospoznaje. Promjena smjera i evolucija lika nastavljaju se dok on počinje izlaziti iz svoje samonametnute emocionalne nevoljkosti, pokazujući rijetku ranjivost nakon događaja u Avengers Endgame. Međutim, središnja dinamika s Moćnim Thorom dokazuje pravo srce priče jer je Portman konačno dobila priču dostojnu njezinih talenata. Pomno prilagođavajući temeljni strip Jasona Aarona, Portman i Waititi pažljivo istražuju emocionalnu tranziciju lika, dok Mjolnir koji upravlja Moćnim Thorom dobiva neke izvanredno snažne akcijske sekvence. Zapravo, Portman je mogla nositi svoju priču i u samostalnom filmskom izdanju, budući da frenetični ritam i prošireni ansambl često gutaju vrijeme trajanja scena ispričanih iz njezina objektiva.

Christian Bale vraća se na scenu stripova kao negativac, ali emotivan Gorr koljač bogova, često mijenjajući između istinski zlokobnog i empatičnog antagonista, do komične figure u stilu Lovca na djecu. Russel Crowe također debituje u MCU kao pompezni Zeus, kitnjasto okrećući svoju munju i uživajući u obavještavanju bogova o godišnjoj orgiji, sa najluđim naglaskom koji ćete ikada čuti u MCU-u.

S raskošno bogatim bojama, ludim okruženjima i često bombastičnim kostimima, četvrti izlet najsjajniji je i najbombastičniji Thorov nastavak dosad. Eklektični soundtrack također je buntovni, u rasponu od komične upotrebe Enye i ABBA-e, do niza klasičnih pjesama Guns n Roses koje doista pogađaju metu u ključnim trenucima. Film također sadrži brojne izvanredne akcijske sekvence, posebice vizuelno upečatljiv obračun s Gorrom u Kraljevstvu sjena, s trippy dimenzijom koja se pokazuje jednim od karakterističnih borbenih polja u MCU-u. Međutim, kao i s novijim Marvelovim dijelovima, postoje određene scene koje imaju lošu vizuelnu vjernost, s jasnom definicijom između digitalne pozadine i glumaca.

Thor: Love and Thunder čudna je i prekrasna kozmička avantura koja doista nosi srce u rukavu sa bogom groma i društvom koji putuju na šarmantnu i iznenađujuće sentimentalnu potragu. Iako postoje neki problemi s tonom i tempom, teško je poreći koliko je ovaj najnoviji nastavak fantastičan.