Renault postaje električni brend. Megane, Scenic i Kangoo bili su samo početak.
Veliki korak trebao bi biti postignut s novim izdanjem Renaulta 4 i 5, koji će se na međunarodnom tržištu pojaviti 2024/2025.
Kada pomislite na Renault, na pamet vam padaju mladi klasici kao što su prvi Twingo, Clio, ludi Avantime ili praktično porodično višenamjensko oružje Kangoo. Ako pogledate malo dalje u retrovizor i pogledate historiju, teško da možete izbjeći R4 ili R5, a ova dva će upravo dobiti novu električnu verziju.
“Renault 5 E-Tech Electric je kultna ikona dizajnirana za moderno doba. Svojim veselim dizajnom i tehnologijama nove generacije ima za cilj da električna vozila učini pristupačnijim u Evropi ,” kaže Fabrice Cambolive, izvršni direktor marke Renault.
Svi koji su već zainteresovani za električni Renault 5 moraće da se strpe, jer će nova verzija biti dostupna u prodavnicama tek najesen 2024. godine. Novi Renault 4 će uslijediti 2025. godine, kao i novi električni ulaz - nivo modela za manje od 20.000 eura, koji trenutno ima interni naziv Legenda i trebalo bi da troši samo 10 kWh na 100 kilometara. Uspjeh ne bi trebao dugo čekati - Renaultova električna jedinica Ampere želi biti u plusu od 2025. i ostvariti operativnu maržu od deset posto od 2030. godine.
Uprkos svojim velikim modelima bogatim imidžom kao što su Vel Satis ili Renault 30, Renault se posebno smatra francuskim brendom koji predstavlja automobile koji su i kompaktni i pristupačni. Električni Renault 5 E-Tech trebao bi ući u ovaj trenutno uglavnom neiskorišteni jaz kako bi pridobio nove kupce za Brandrhombus i elektromobilnost.
Budući da tehnologija električnog modela dugog 3,92 metra nema ništa zajedničko sa historijom i da će vozilo, koje je prvi put zvanično predstavljeno krajem februara 2024. godine, imati veće dimenzije zbog udobnosti i sudara, njegov dizajn je centralni. Ovdje su prednji dio, bokovi i proporcije posebno namijenjeni da osiguraju neuporedivi šarm Renaulta 5 koji je oduševljavao obožavatelje 1970-ih i 1980-ih. LED prednja svjetla su centralni element dizajna, jer su namijenjena da podsjećaju na reklamu iz 1972. godine “The Adventures of Supercar”.
Rašireni blatobrani imaju za cilj da podvuku sportski karakter Renaulta 5, čak i u električnoj verziji, i barem nejasno podsjećaju na bucmastog lovca na uglovima R5 Turbo. Umjesto turbosnage, tu je elektromotor po cijeni od 25.000 eura koji se napaja baterijom od 52 kWh koja bi trebala osigurati domet od 400 kilometara do sljedećeg punjenja.
Kako bi cijena bila što niža, planirana je početna verzija sa baterijom od 40 kWh, koja bi trebala uslijediti 2025. godine. Počevši od sljedeće jeseni, mali automobil će biti prvo Renaultovo vozilo sa tehnologijom od vozila do mreže koja može dopremati energiju u električnu mrežu.