KINESKA VEZA

Rusi pod strašnim sankcijama počeli proizvodnju Citroena C5 Aircross

Ruska kompanija Automotive Technologies u srijedu je saopćila da je počela serijski sastavljati SUV model Citroen C5 Aircross u fabrici smještenoj južno od Moskve u mjestu Kaluga, automobilskog diva Stellantisa (koji u portfelju ima i marku Citroen), a koji se povukao iz Rusije. Međutim, kompanija Automotive Technologies sada otvara novu stranicu, a novi Citroen automobili će se prodavati u zastupništvima od maja!

Reuters je o tome ekskluzivno izvijestio u februaru, pozivajući se na carinske podatke i razgovor s dvije osobe upoznate s tim pitanjem. Kako im je to uspjelo? Automotive Technologies je, naime, uvezao najmanje 42 kompleta za sklapanje Citroena C5 Aircross iz Kine.

Te je komplete proizvela kineska grupacija Dongfeng Motor Group koja u Kini ima zajedničko poslovanje sa Stellantisom. Iz Stellantisa su izjavili za Reuters da su od 31. decembra 2023. izgubili kontrolu nad bilo čime vezano uz proizvodnju u Rusiji". Izgubili su i stotine miliona eura od kad su zaustavili proizvodnju u Rusiji u aprilu 2022, ali su još uvijek pravno većinski vlasnik fabrike u Kalugi.

Bez obzira na to, Automotive Technologies je izjavio da je "27. marta u fabrici u Kalugi započela montaža SUV-a Citroen C5 Aircross. U saopćenju je dodano da će "automobili u salone službenih trgovaca Citroena stići u maju 2024., s rezervacijama već u aprilu".

Ovakav razvoj događaja naglašava nedostatak kontrole zapadnih firmi nad svojim markama nakon obustave ruskog poslovanja i napuštanja zemlje nakon invazije Rusije na Ukrajinu u februaru 2022. godine.

Makar zapadni proizvođači uglavnom više ne posluju u Rusiji, podaci o kineskoj trgovini za 2023. s druge strane, pokazuju da je izvoz automobila u Rusiju bio gotovo sedam puta veći u odnosu na 2022. godina, a vrijednost tog izvoza skočila je za gotovo 10 milijardi dolara.

Dongfeng i Stellantis, treći najveći svjetski proizvođač automobila po prihodima, upravljaju komercijalnim zajedničkim pothvatom u Kini, putem kojeg Dongfeng može proizvoditi i prodavati automobile Stellantis u Kini. Čini se da o izvozu robota za sklapanje Citroen automobila u bilo koju zemlju pa tako i Rusiju, u ugovorima ne stoji ništa…