Aerodromi u Sarajevu, Dubrovniku i Zagrebu će u četvrtom i posljednjem tromjesečju godine (oktobar, novembar i decembar) imati najbrži rast u bivšoj Jugoslaviji, piše Ex Yu Aviation. Trio će dodati najviše planiranih kapaciteta u istom periodu prošle godine.
Aerodrom Sarajevo će prednjačiti, sa dodatnih 181.135 sjedišta.
Snažan rast dolazi jer će većina prevoznika koji posluju u glavni grad Bosne i Hercegovine održavati više letova.
Naime, Ryanair donosi 53.878 dodatnih sjedišta u Sarajevo, dok će Pegasus Airlines dodati dodatnih 31.276 sjedišta u odnosu na prošlu godinu.
Dubrovnik i Zagreb će nastaviti imati koristi od Ryanairovih operacija u četvrtom tromjesečju.
Dubrovnik će imati prve zimske letove koje će održavati budžetski prijevoznik, donoseći sa sobom dodatnih 93.964 sjedišta u odnosu na prošlu godinu. Ryanair u Zagrebu povećava kapacitet za 25% u četvrtom tromjesečju 2023. dodavanjem 77.504 sjedišta na tržište nakon povećanja frekvencija na brojnim linijama tokom zime i održavanja letova do nekoliko novih destinacija pokrenutih tokom ljeta.
Poništivši svoje slabe performanse tokom cijele godine, banjolučki aerodrom će se vratiti u rast. Ryanair je ponovo glavni krivac, koji je tokom četvrtog kvartala obavio 42 dodatna leta iz Banje Luke povećanjem frekvencija na nekoliko ruta, što je rezultiralo dodatnim 15.916 sjedišta aviokompanije u odnosu na 2023. godinu.
Beograd će doživjeti najveći pad raspoloživih sjedišta sa preko 140.000 mjesta manje. Ovo prvenstveno potiče Wizz Air i tekući problemi sa motorima koji utiču na njegovu flotu Airbus A320neo porodice. Prevoznik će imati 111 letova manje nego u četvrtom kvartalu 2023. i izbrisati 139.442 sjedišta s tržišta ili oko 25% svog kapaciteta u istom periodu prošle godine.
Očekuje se i pad kapaciteta Ljubljane u četvrtom tromjesečju, iako će veći pad raspoloživih mjesta u novembru i decembru biti nadoknađen rastom u oktobru. Aerodrom bi taj pad mogao nadoknaditi čarter letovima, koji nisu uključeni u cifre planiranog kapaciteta, piše Ex Yu Aviation.