niskotarifne kompanije

Sarajevo uskoro dobija nove jeftine letove: Kreće rat giganata Ryanaira, Wizz Aira i Sunexpressa

Najveća evropska niskotarifna aviokompanija Ryanair konačno bi mogla pokrenuti letove iz Sarajeva. Irski gigant dosad nije letio iz glavnog grada BiH. Tri kompanije su ispunile uslove javnog poziva za subvencioniranje aviosaobraćaja na području Kantona Sarajevo koji je raspisala Turistička zajednica KS.

Riječ je kompanijama Ryanair, Sunexpress Airlines i Wizz Air. Odlukom je naloženo da se sa ove tri avikompanije potpiše ugovor, što znači da je to gotova stvar, piše Biznisinfo.

Detalji o tome ka kojim gradovima će biti otvorene linije i kada, trebali bi biti objavljeni uskoro, a naročio su velika očekivanja od Ryanaira.

Ono što je jasno jeste da konačno kreće velika borba evropskih niskotarifnih giganta za putnika iz Sarajeva.

Sasvim je sigurno da se može očekivati veliki broj linija ka mnogim evropskim destinacijama, te da putnike očekuju znatno jeftinije karte nego što je to sada slučaj.

Wizz Air je ranije imao bazu u Sarajevu ali ju je ugasio, a trenutno ima samo liniju ka Londonu.

Sarajevu će sigurno ići naruku i svojevrsni krah aerodroma Tuzla, koji je donedavno bio zvijezda regije. No, Ryanair je ove godine napustio taj aerodrom, dok je Wizz Air ugasio bazu i drastično smanjio broj linija.

Veoma je zanimljiva i treća kompanija koja će pokrenuti letove, a o kojoj se malo govori – Sunexpress Airlines.

Riječ je također o niskotarifnoj kompaniji koja je nastala još 1989. godine kao zajedničko ulaganje dva velikana – Turkish Airlinesa i njemačke Lufthanse. Kompanija ima snažnu flotu i leti za veliki broj evropskih gradova, pa nema sumnje da će biti ozbiljna konkurecnija divovima kao što su Ryanair i Wizz Air.

Javni poziv bio je usmjeren na zračne prijevoznike za pokretanje operacija ili uspostavu baze u Sarajevu, nudeći sredstva prijevoznicima koji uvode letove iz nepokrivenih odredišta u proteklih dvanaest mjeseci, započinju usluge prema strateški važnim odredištima, stacioniraju zrakoplov u glavnom gradu Bosne i Hercegovine ili započinju letove duže od šest sati. Vrijednost subvencija nije javno objavljena.

Rute koje se smatraju strateški važnim iz Sarajeva su Berlin, Memmingen, Malmo, Göteborg, Kopenhagen, Pariz, Basel, Amsterdam, Eindhoven, London, Brisel, Rim, Milano, Budimpešta, Prag, Barcelona, Girona, Madrid, Ženeva, Bari, Stockholm, Oslo, Dusseldorf, Atena, Tirana, Skoplje, Izmir, Antalija, Podgorica, Abu Dhabi, Varšava, bilo koja točka u Hong Kongu, Singapuru, Kini, Indoneziji, Jordanu, Japanu, Libanonu, Indiji, Izraelu i Maleziji, također kao i bilo koja druga destinacija u Sjevernoj Americi.

Ryanair i SunExpress, koji su aplicirali za subvencije, nemaju letove za sarajevski aerodrom, dok je Wizz Air nedavno pokrenuo subvencionirane linije iz londonskog Lutona. Njegova podružnica u Emiratima održava sezonske operacije od Abu Dhabija do glavnog grada Bosne i Hercegovine. Neki zračni prijevoznici već su najavili nove linije za Sarajevo za sljedeću godinu, uključujući Pegasus Airlines iz Antalye i Air Arabia iz Sharjaha, s tim da je potonji obnovljen nakon gotovo dvije godine. Na temelju neizravnih prometnih tokova, Ankara je najprometnija neoslužbena ruta Sarajevskog aerodroma u Evropi (uključujući Tursku). Slijede Amsterdam, Pariz, Bruxelles, Adana, Prag, Milano, Trabzon i Barcelona.

U svakom slučaju, jasno je da Sarajevo može očekivati pravu ekspanziju u narednim periodu i da će konačno biti povezano sa Evropom kako to i zaslužuje kao glavni grad jedne države.