Postoje precijenjeni filmovi, oni koji dobivaju, često nezasluženo, (pre)više medijske i svake druge pažnje. O takvima nekom drugom prilikom – tekst koji slijedi donosi Vam nekoliko podcijenjenih kino filmova koji su bolji nego što sugeriraju kritike, komercijalni uspjeh, nominacije za nagrade, interes publike. Ili su jednostavno iz raznih razloga prošli ispod radara. Riječ je o naslovima koji nisu toliko davno premijerno prikazani pa ako ste nešto propustili.
Popis je sastavio portal Goodtalking.
Sedam minuta nakon ponoći (A Monster Calls) – (2016)
Film španskog filmaša Juana Antonia Bayone (Nemoguće, Sirotište, Snježno bratstvo…) u domaća je kina stigao početkom 2017. godine. Januar je, najčešće, mjesec bez velikih kino hitova (ili se gledaju oni koji su premijerno prikazani uoči Božića) – “Sedam minuta nakon ponoći” prilično je neprimjetno prošao iako je riječ o maštovitom, dirljivom i emocijama nabijenom filmu. Radnja prati Conora koji je prestar da bi bio dječak, ali premlad da bi ga se nazvalo muškarcem. Bijeg od teške i neizvjesne svakodnevice Conor pronalazi u svijetu mašte i stvara moćnog zaštitnika – za neke čudovište, ali za Conora zaštitnik i bijeg od stvarnosti koja će dječaku ili mladiću uskoro uzeti osobu koju najviše treba. Osobu koja najviše voli. Predivno snimljenu i emotivnu priču o odrastanju i porodici koja kombinira fantastiku i dramu Bayona je realizirao s puno detalja – pomogla je i vrlo dobra glumačka ekipa koju predvode Lewis MacDougall, Felicity Jones, Sigourney Weaver i glas Liama Neesona.
Babylon (2023)
Veliko je nezadovoljstvo izazvalo ovogodišnje izostavljanje Margot Robbie s liste nominiranih za Oscara za nastup u filmu Barbie. Istina, Robbie je jedan o rijetkih razloga zbog kojih je Barbie podnošljiv film, ali glumica nije nominirana godinu dana ranije za interpretaciju Nellie LaRoy (glumičina uloga karijere) u filmu redatelja Damiena Chazellea. Na kraju priče Babylon je imao tek tri nominacije u sporednim kategorijama, nije bolje prošao kod nominacija za većinu filmskih nagrada i doživio je neuspjeh na američkim i svjetskim kino blagajnama. Zbog svega navedenog kod nekih je ljubitelja filma stvorena negativna percepcija filma iako je riječ o raskošnom, ponekad šokantnom, raskalašenom, ali i šarmantnom filmu. Radnja filma smještena je u vrijeme kada je film dobio zvuk – revolucionarna promjena ima različite utjecaje na filmske zvijezde i filmsku industriju. Bez obzira na to što se radnja filma odigrava u dalekoj prošlosti, mnogi detalji su i danas aktualni – Babylon je, također, velika posveta filmu i Hollywoodu u kojoj Chazelle prikazuje naličje fabrike snova. Redatelj ponovo ima dojmljiv epilog u kojem se mogu pronaći i sekunde Avatara, drugog Terminatora…
Dobri momci (The Nice Guys) – (2016)
Velika je šteta što su Dobri momci loše prošli na kino blagajnama. Skromni finansijski rezultati ugasili su planove za eventualne nastavke – godine 2016. glavni protagonisti filma, Jackson i Holland nisu se mogli nositi s inflacijom superjunačkih filmova koji su tada bili dominantni na američkim kino blagajnama. Redatelj i scenarist filma je Shane Black (scenarist filmova Predator, Smrtonosno oružje i Prljavi igraju prljavo) – radnja je smještena u sedamdesete godine prošlog stoljeća – Holland March (Ryan Gosling) privatni je detektiv koji pamti i bolje dane. Slučajevi koje istražuje nisu vrhunac detektivskog posla, a privatno je u stalnoj borbi s maloljetnom kćerkicom Holly. Jednoga dana na Hollandova vrata zakuca Jackson Healey (Russell Crowe). Jackson je lokalni štemer koji brže udara nego što misli. Za dobar honorar spreman je natjerati svakoga da promijeni mišljenje. Snagom šake i boksera. Prvi susret nije dobro prošao za Hollanda, ali sudbina ih ponovo spaja. Jackson i Holland počinju zajedno kreću u potragu za nestalom Amelijom (Margaret Qualley). Amelija je kćerka jedne od najmoćnijih osoba u Los Angelesu i slučajni partneri dogovaraju veliki honorar za potragu. No vrlo brzo saznaju da je nestanak djevojke tek djelić zavjere koja vodi do visokih, najviših društvenih krugova. “Dobri momci” je zabavna i dinamična akcijska komedija u kojoj Gosling i Crowe izvrsno funkcioniraju kao slučajni partneri…
Kriminalka Emily (Emily the Criminal) – (2022)
Kriminalka Emily vjerovatno nije toliko podcijenjen koliko je široj publici relativno nepoznat film. Nije bio na programu domaćih kino dvorana – film redatelja Johna Pattona Forda možda i nije podcijenjen kod ljubitelja filma koji su ga imali prilike pogledati, ali je mnogima prošao ispod radara. Priča filma prati Emily, talentiranu djevojku koja se spletom okolnosti našla u finansijskim problemima. Bez obzira koliko se trudila i radila dug se gotovo ne smanjuje (nešto što se zove dužničko ropstvo) i Emily počinje zarađivati nelegalno na kartičnim prevarama. Prvo malo… zatim više… onda još više. Iz prethodnih rečenica može se pročitati kako je Kriminalka Emily aktuelan film u kojem se neće prepoznati samo stanovnici SAD. Ništa u filmu nije crno ili bijelo – vrlo dobro izdanje Aubrey Plaze nosi film koji ima… neočekivan završetak.
Posljednja noć u Sohou (Last Night in Soho) – (2021)
U kino dvoranama trenutno je aktualna Furiosa u izvedbi Anye Taylor-Joy. Za ljubiteljice i ljubitelje lika i djela Taylor-Joy preporuka za film Posljednja noć u Sohou. Film počinje kao drama – upoznajemo Eloise koja dolazi u veliki grad (u ovom slučaju London) kako bi ostvarila snove. Živjela i radila modu. Drama se Eloise događa jer djevojka je drugačija – ona je povučena, samozatajna (djelomično i zbog prošlosti odnosno majčine smrti). Drugačija, ali talentirana i radišna. U trenutku kada se Eloise preseli na novu adresu kod nove stanodavke, simpatične gospođe Collins, Posljednja noć u Sohou postaje raznobojni, stilski dotjerani i napeti koktel fantastike, trilera s elementima horora. Uz spomenutu Taylor- Joy glumačku ekipu predvode Thomasin McKenzie i Terence Stamp.
Uncut Gems (2019)
Na spomen Adama Sandlera mnogim se ljubiteljima filma diže kosa na glavi. Sandlerove filmove mnogi izbjegavaju i bez dodatnih informacija (dovoljno je prezime Sandler) – ništa neočekivano s obzirom na to da je Sandler (uz rijetke iznimke poput Ludih vjenčanja i Pijani od ljubavi) nastupao u projektima (većinom komedijama) koje su doista vrlo, vrlo loše – upravo su mnogi, zbog spomenutih razloga, preskočili Uncut Gems. Međutim, 2019. godine Sandler snima film Uncut Gems i pokazuje neko drugo, može se reći, u odnosu na većinu prethodnih uloga, senzacionalno glumačko lice. Sandler intepretira Howarda Ratnera trgovca draguljima – zapravo Ratner trguje i satovima, nakitom, zlatom… Svaka kombinacija odnosno trgovina koja će donijeti zaradu može postati dio Ratnerova interesa. Dane provodi u svojoj draguljarnici – samo on zna što je u njoj stvarno vrijednost, a što je lažno. Osim dragulja Ratner obožava klađenje. U posljednje vrijeme njegove momčadi nisu dobivale i draguljar se našao u kockarskim dugovima. Dugovima koje naplaćuju opasni momci. Izlazi iz problema Ratner vidi u prodaji vrijednog opala kojeg je nabavio iz Afrike. Dragi kamen trebao bi završiti na aukciji – milion dolara je očekivana cijena koju bi, ako pitate Ratnera, trebao postići. No, dalek je put od ideje do realizacije… Sandler predvodi glumačku ekipu u kojoj se nalaze i Judd Hirsch, Julia Fox i bivša NBA zvijezda Kevin Garnett.
AIR (2023)
Air je najbolji film o Michaelu Jordanu u kojem se Michael Jordan pojavljuje u tek nekoliko scena. Početak filma vraća nas u 1984. godinu. Nakon uvoda upoznajemo Sonnyja Vaccara, zaposlenika “Nikea” tačnije odjela za košarkašku obuću i opremu. I tada je “Nike” bio moćna, velika korporacija, ali daleko od današnje veličine i utjecaja. Jedan od razloga je i konkurencija koja je, kada je o košarkaškim tenisicama riječ, bila daleko ispred “Nikea”. “Nike” je imao tek 17% udio u tržištu prodaja tenisica (uz pad prihoda, odnosno prodaje), “Converse” i “Adidas” imali su ugovore s najboljim i najpopularnijim košarkašima tog vremena (“Magic” Johnson, Larry Bird…). Vaccaro razumije košarku i želi promijeniti odnose na tržištu. Uskoro u najbolju košarkašku ligu na svijetu (NBA) stižu novi igrači i Vaccaro želi sav novac kojim odjel raspolaže uložiti u ugovor s jednim košarkašem. Igračem zbog kojeg bi “Nike” počeo proizvoditi novu liniju tenisica. Čovjek za kojeg Vaccaro, misli kako će promijeniti košarku i ispisati historiju.
Njegovo ime je Michael Jordan. Priča o poslovnoj saradnji između Jordana i “Nike” pokazuje, između ostalog, detalje velikog posla, ljude koji su znali prepoznati vrijednost tada relativno nepoznatog sportaša. “Air” je i priča o ogromnom nasljeđu i važnosti najvećeg igrača u povijesti igre. Film je (provjereno !!!) podjednako zanimljiv i ljubiteljima košarke, ali i onima koji baš i nisu zainteresirani za događaje između obruča. Glumačku ekipu predvode Matt Damon, Ben Affleck, Jason Bateman, Viola Davis i Chris Tucker.