Ekonomija

Šef Udruženja naftaša upozorava: Idalje plaćamo najskuplje gorivo u regiji, ne znamo šta slijedi. Zašto niko sad ne obara cijene hrane?

Na benzinskim pumpama već danima padaju cijene goriva. Stidljivo, ali je ukupni pad ipak značajan, a sudeći po trendu, idućih dana cijena bi trebala još padati.

Cijene nafte na svjetskom tržištu pale su zbog zabrinutosti oko globalne potražnje za naftom. Strah od globalnog ekonomskog usporavanja i dalje podstiče zabrinutost za pad potražnje energenta.

Kao posljedice toga, na benzinskim pumpama u Federaciji BiH nastavljen je blagi pad cijena naftnih derivata.

Prema današnjim podacima Federalnog ministarstva trgovine (FMT), raspon maloprodajnih cijena za Premium bezolovni benzin 95, BAS EN 228 –BMB 95 iznosi od 3,06 do 3,56 KM/litru, a za Dizel BAS EN 590 (10 ppm) od 3,26 do 3,66 KM/litru.

Prosječna maloprodajna cijena naftnih derivata u Federaciji BiH 24. juna ove godine za Premium bezolovni benzin 95, BAS EN 228 – BMB 95 iznosila je 3,34 KM/litru, a za Dizel BAS EN 590 (10 ppm) 3,49 KM/litru. Današnja prosječna maloprodajna cijena naftnih derivata za Premium bezolovni benzin 95, BAS EN 228 – BMB 95 iznosi 3,27 KM/litru, za Dizel BAS EN 590 (10 ppm) 3,41 KM/litru.

Kontaktirali smo Milenka Boškovića, predsjednika Udruženja naftaša FBiH. Pitamo ga hoće li se ovaj trend nastaviti.

Milenko Bošković

"Ne može se pretpostaviti kakav će biti trend, ali vidite u zadnje vrijeme da su cijene pale. Imamo pad za 10 do 15 posto. Ako vidimo da je neka najviša cijena bila 3,76, sada imamo cijene i 3,41 ili 3,36, zavisi kako gdje. Trend za sutra možemo znati tek večeras kada se zatvori burza. Međutim, to je dakle samo za sutra za neki naredni period teško da može bilo ko to da prognozira", kaže Bošković za Raport.

Ipak, on smatra da je situacija idalje zabrinjavajuća jer građani BiH plaćaju najskuplju cijenu goriva u regionu.

"Jer nije bilo nikakvih intervencija. Srbija, Crna Gora, Hrvatska, Slovenija su jeftinije, pa čak i Austrija. Zašto je gorivo skuplje nego u svim zemljama? Zato što nije bilo nikakvih intervencija, osim ograničenja marži. Kakav će biti trend to niko ne može znati. Mi se borimo da osiguramo kvalitetnu nabavku, da nemamo zastoja. Zabranjen je izvoz goriva iz Srbije, pokušavamo sada to nadomijestiti sa drugih strana. Pokušavamo, cisterna goriva košta duplo više nego što je koštala. Trgovci nisu neka adresa, politika je adresa za pitanja zašto je gorivo skuplje u BiH nego u regionu. Ja znam da naši građani sipaju gorivo u susjednim zemljama", ističe Bošković.

Može li ovaj pad cijena goriva utjecati na pad cijena ostalih artikala, prije svega hrane?

"Kada je poskupilo gorivo svi su povećali cijene osnovnih životnih namirnica za nekih 50 posto, a neki i do 100 posto. Svi su se pravdali da je razlog i rast cijena goriva. Međutim, evo sada su pale cijene goriva sumnjam da je iko korigovao cijene i da će iko korigovati cijene", zaključuje Bošković u izjavi za Raport.